خبرهای داغ:

هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در قم اجرا می شود

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور در قم اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۶۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جواد شاکرآرانی روز دوشنبه در نشست شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قم، افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی در پایگاه سرشماری، صورت می گیرد و شهروندان می توانند با مراجعه به این پایگاه و تکمیل اطلاعات، کد رهگیری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این طرح از 25 مهرماه تا 25 مردادماه نیز با مراجعه ماموران آمار و اطلاعات به درب خانه ها به صورت چهره به چهره اجرا می شود و اگر خانواده ای در سامانه اینترنتی ثبت نام کرده باشد می تواند کد رهگیری را در اختیار ماموران بگذارد و نیازی به ارائه مجدد اطلاعات نیست.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته و با توجه به وجود زیرساخت ها و جمعیت شهری غالب، انتظار می رود که 50 درصد شهروندان استان قم در اجرای این طرح اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

شاکرآرانی با بیان اینکه سرشماری چهره به چهره نفوس و مسکن با استفاده از تبلت صورت می گیرد، بیان کرد: حجم سوالات در این دوره از سرشماری از 70 به 40 سوال کاهش یافته و سایر اطلاعات خانوارها با استفاده از بانک های اطلاعاتی موجود کشور تکمیل می شود.

وی بیان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا سال 1385 به صورت هر 10 سال یکبار اجرا می شد و طبق قانونی که در سال 1386 وضع شد، این طرح به صورت 5 سال یکبار اجرایی می شود.

وی با اشاره به مزیت های اجرای طرح سرشماری، گفت: با اجرای این طرح اطلاعات در حوزه های مختلف از جمله مسکن، جمعیت، سن افراد، سواد و نرخ رشد جمعیت به صورت جز به جز جمع آوری می شود.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اضافه کرد: اطلاعات جمع آوری شده برای برنامه ریزی های شهری، منطقه ای، جغرافیایی و مطالعات جمعیت شناختی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قم می تواند از استان های پیشرو در امر سرشماری باشد، گفت: روابط عمومی ها در ترغیب و اطلاع رسانی به آحاد جامعه نقش برجسته ای دارند و می توانند ایده های خود را نیز برای اجرای هرچه بهتر این طرح ارائه دهند.

جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 1390، یک میلیون و 151 هزار تن اعلام شده است.
ارسال نظرات