خبرهای داغ:
یادواره حماسه سازان غرور آفرین مرصاد به میزبانی استان سمنان در کرمانشاه با روایت راویان و رزمندگان استان سمنان در این عملیات برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۷۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج استان سمنان، یادواره حماسه سازان غرور آفرین مرصاد به میزبانی استان سمنان در کرمانشاه با روایت راویان و رزمندگان استان سمنان در این عملیات برگزار شد و راویان هر یک به بیان و مراحل شکل گیری و سرانجام شکست عملیات فروغ جاویدان از سوی منافقین در مرصاد پرداختند.

روایت مرصاد از زبان راویان و فرماندهان دفاع مقدس استان سمنان سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی، رجب بیناییان، علی شاکری، علی عباسی، عبدالله دخانیان بیان شد.

*استان سمنان بیشترین شهید را در عملیات مرصاد تقدیم نظام کرد

در ابتدا سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تیپ قائم نخستین یگانی بود که مقابل منافقان ایستاد و این امر در تاریخ رشادت های رزمندگان استان سمنان جاودانه خواهد بود و بعد در روزهای دوم و سوم درگیری با منافقان، یگان ها و نیروهای دیگری از استان های مختلف به میدان نبرد با منافقان اضافه شدند و میدان نبرد میدانی سراسری شد.

وی افزود: اولین نیروهای سازماندهی‌شده که منافقین را در تنگه مرصاد زمینگیر کردند، رزمندگان استان سمنان بودند.

فرمانده سپاه استان سمنان بیان داشت: استان سمنان 67 شهید را در این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

*حماسه سازان مرصاد در سال 67 مقابل تفکر داعشی ایستادند

علی عباسی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و مسئول اطلاعات و عملیات سمنان در عملیات مرصاد نیز با اشاره به اینکه این یادواره روزگا جبهه و سنگر و خاکریز را برایم زنده کد، گفت: رزمندگان و حماسه سازان مرصاد در حقیقت در سال 67 مقابل تفکر داعشی ایستادند چرا که منافقان تحت عنوان فروغ جاویدان شعارشان الله اکبر بود؛ آنها می خواستند بعد از گذر از اسلام آباد، کرمانشاه و رسیدن به تهران جشن پیروزی خود را در میدان آزادی بگیرند اما شیرمردان با صلابت ایران مقابل 5 هزار منافق ایستادند و توطئه آنها را در کمینگاه مرصاد خنثی کردند.

عملیات مرصاد و دست یاری کننده خداوند

عبدالله دخانیان نیز که در عملیات مرصاد سال 67 مسئول آماد و پشتیبانی بوده است، گفت: هر وقت این سوال برایم پیش می آید که آیا نظام می ماند یا نه مراجعه می کنم به عملیات مرصاد؛ این عملیات تماما دست خدا بود، خداوند می خواست یک جمله به رزمندگان و مردم جمهوری اسلامی ایارن بگوید که علیرغم همه زحمات و جانفشانی ها و تمام امکاناتی که آماده می کنید اگر من نباشم همه تان هیچ هستید.

بر اساس این گزارش از کتاب مقر قائم نوشته حسینعلی احسانی در این یادواره رونمایی شد؛ همچنین از خانواده معظم شهدای عملیات مرصاد تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها