مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج):
مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری را مهمترین آفت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ریشه انقلاب اسلامی در ایثار است، چراکه ایثار روحیه انقلابی را زنده نگه‌می‌دارد.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۸۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دوره تربیت تعالی حوزه‌ای در حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی با حضور بسیجیان شورای حوزه و ارکان گردان بیت‌المقدس در آستانه امامزادگان عبداله(ع) و محمد(ع) با موضوع آسیب‌های فرا روی انقلاب اسلامی برگزار شد.

سید احمد طباطبایی مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به چالش‌های پیش روی نظام اسلامی در عصصر حاضر گفت: نظام اسلامی در برهه‌های مختلف و در تمامی مقاطع با چالش‌های مختلفی از سوی دشمنان خارجی و داخلی رو به رو بوده است و از جمله این آسیب وجود دارد اشرافی گری و فقر است.

وی با اشاره به دوران صدر اسلام و زمان هجرت پیامبر مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه افزود: اوج ساده زیستی مسلمانان را در دوران هجرت پیامبر اسلام(ص) بوده مهاجرین و انصار با سادگی تمام در کنار هم زندگی می کردند.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) تصریح کرد: در دوران خلیفه سوم اوج اشاعه تجمل گرایی و تجمل پرستی را در تاریخ جهان اسلام داریم.

طباطبایی با اشاره به اینکه افراد و یاران نزدیک پیامبر اسلام(ص) نیز دچار خطا شدند، گفت: کار اسلام به جایی رسید که افرادی همچون طلحه و زبیر با آن سابقه درخشان در زمان پیامبر(ص) تنها پس از گذشت چند سال از وفات پیامبر(ص) با وجود ساده زیستی حتی در دوران خلیفه اول و دوم روی به تجمل گرایی و اشرافی گری آورده و نتوانستند با ساده زیستی امیرالمومنین علی(ع) کنار بیایند و شروع به ایجاد فتنه در جامعه اسلامی نموده و جنگ جمل را به حضرت علی(ع) تحمیل کردند.

وی در ادامه با اشاره به سفارشات مکرر رهبر معظم انقلاب پیرامون بصیرت‌افزایی گفت: امویان و عباسیان بر جهل مردم حکومت کردند چرا که دشمنان اجازه و فرصتی را برای آگاهی دادن به مردم و بصیرت دهی ندادند و در دوران علی (ع) با به پا کردن جنگ‌های مختلف نگذاشتند تا آن حضرت سیره و روش پیامبر(ص) را دوباره احیا کند.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی اشرافی گرایی بعضی از خواص و مسئولین نظام است، نمونه‌اش را هم شاهدیم خانواده‌ای که فیش‌های میلیونی و نجومی داشته باشد هیچ وقت این خانواده طعم فقر را نچشیده و نخواهد چشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات