معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
یک هزار و 400 دانش‌آموز زنجانی در طرح نشاط معنوی ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۷۶۳۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور گفت: در همین زمینه برنامه‌های فرهنگی مربوط اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود محمدی یکی از مهم‌ترین طرحهای اجرایی اوقاف و امور خیریه استان زنجان را طرح نشاط معنوی اعلام کرد و افزود: بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان و اجرای صحیح نیت واقفان از اهداف اجرای این طرح است.

وی تعمیق باورهای دینی و ارائه موضوعات معرفتی به نوجوانان را از دیگر اهداف اجرای طرح نشاط معنوی برشمرد و اظهار داشت: اجرای این طرح از تیر ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

محمدی آموزش قرآن، آداب اسلامی، داستان‌های پیامبران، آموزش احکام، اصول و اعتقادات، آموزش‌های هنری، آموزش مباحث اخلاقی را از جمله آموزش‌های قابل ارائه به نوجوانان در طرح نشاط معنوی اعلام کرد و اظهار داشت: ارائه آموزشهایی در زمینه ارتباطی و اجتماعی و نیز دوست‌یابی، پاسخگویی به شبهات دینی از دیگر موضوعات در نظر گرفته شده برای ارائه در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 417 نفر در طرح نشاط معنوی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: طبق برنامه امسال 18 امامزاده و بقعه متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی هستند.

محمدی تصریح کرد: منابع آموزشی طرح نشاط، کتاب‌های سه‌گانه (الف با تا خدا، نردبان آسمان،سی نشانه یک راه) بوده و ارائه آموزش‌های مهارت‌های سبک زندگی اسلامی از دیگر موضوعاتی است که به نوجوانان حاضر در طرح آموزش داده خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به برنامه‌های جانبی اجرایی در طرح نشاط معنوی نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: برگزاری دوره‌های امامزاده‌شناسی، برگزاری آزمون و تشویق و تجلیل از دانش‌آموزان برتر طرح از دیگر برنامههای اجرایی در این طرح است.

ارسال نظرات