خبرگزاری بسیج: امام جمعه اهر در نشست شورای قرآن و عترت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در واحد اهر، مهمترین راهکار مبارزه با جنگ نرم و هجمه فرهنگی را توجه به مسائل قرآنی و دینی دانست.
کد خبر: ۸۷۱۷۶۳۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله جواد حاجی زاده با اشاره به نقش اساسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در فعالیت های فرهنگی و قرآنی دانشجویان، خاطرنشان کرد: قرآن و عمل به فرامین آن، نقش اساسی در زندگی و ترویج معنویت در خانواده ها و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی دارد.

وی با توجه به نقش دانشگاه ها در ترویج فرهنگ قرآنی به جهت حضور جوانان در این مراکز، بر ارائه راهکار مناسب برای جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی – معنوی تأکید و بیان کرد: با برنامه ریزی لازم و زبان نرم و شیوا با جوانان سخن گفته و مناسب با نیاز آن ها زمینه را برای فعالیت های بیشتر جوانان در حوزه دینی و قرآنی فراهم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر با بیان اینکه باید با برنامه هدفمند و چهره به چهره، قرآن را به خانواده تعمیم دهیم، اظهار داشت: اگر زندگی قرآنی در جامعه حکم فرما شود به طور حتم شاهد کاهش بزه های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه خواهیم بود و تحقق این امر در گرو اتخاذ تدابیر هدفمند و ترویج مسائل دینی و قرآنی در بین خانواده هاست.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی کم توجهی ها به مسائل معنوی و قرآنی موجب شده، دشمن برنامه های ضد دینی خود را از طریق هزاران سایت ضد دینی و فضاهای مجازی گسترش دهد و اگر غفلت کنیم دشمن از حربه نفوذ خود بیشتر استفاده خواهد کرد.

امام جمعه اهر گفت: اگر بتوانیم جوانان را به مساجد و محافل مذهبی و دینی جذب کرده و با مشارکت آن ها در برنامه های فرهنگی و دینی، باورهای دینی جوانان را تقویت کنیم، به طور حتم شبیخون فرهنگی تأثیری در جوانان نخواهد داشت.

ارسال نظرات