به بهانه حضور 17 روزه وکلای ملت در حوزه های انتخابیه عنوان شد
پایگاه خبری تحلیلی خبرگزاری بسیج کوثر به بهانه حضور 17 روزه نماینده کوثر و خلخال در حوزه انتخابیه خود، گزارشی را در خصوص مطالبات مردمی از دکتر خالقی و دیگر مسئولین شهرستانی عنوان کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۷۷۱۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، حوزه انتخابیه شهرستان کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی یکی از پرجمعیت‌ترین حوزه انتخابیه استان اردبیل است که نماینده ای منتخب و شایسته را برای پیگیری مسائل و مشکلات خود به خانه ملت در بهارستان راهی کرده اند.

مردم این حوزه انتخابیه در هفتم اسفندماه با حضور پای صندوق‌های رأی، بار دیگر باارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و نشان دادند که درصحنه حضور داشته و دارند.

نماینده منتخب این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دکتر بشیر خالقی انتخاب شده است.

هم‌اکنون مشکلات بسیاری در این حوزه انتخابیه وجود دارد که مردم در انتظار هستند تا نماینده با همت دیگر مسئولین شهرستانی این موارد را پیگیری کنند تا زمینه حل این مشکلات فراهم شود که از آن جمله می توان به پیگیری برای ایجاد اشتغال، پیگیری برای ایجاد واحد های تبدیلی حوزه کشاورزی، صنعتی، دامداری و دامپروری، باغداری و گردشگری، اتمام پروژه راه آهن اردبیل میانه، پایاب سد گیوی، اشتغالزایی جوانان منطقه در شرکت ها و کارخانه ها و ... نام برد.

حالبا تصمیم وکلای ملت، نمایندگان تا ۱۷ مرداد برای رسیدگی به امور به حوزه های انتخابیه خود می روند و این بهترین فرصت است تا در این چند روز مسائل و مشکلات مردم شهرستان کوثر و خلخال بررسی شده و به گوش شنوای مسئولین امر برسد.

بیکاری جوانان فارغ التحصیل

یکی از جوانان کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار کوثرخبر درباره اینکه انتظار شما از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی چیست، اظهار داشت: تنها خواسته من از نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی این است که مشکل بیکاری در استان و به‌ویژه شهرستان کوثر و خلخال را با جدیت پیگیری کند و زمینه حل این مشکل را فراهم سازد.

دیگر جوان کوثری خاطر نشان کرد: کارکنان غیر بومی که دیگر به نوعی همشهریان ما تلقی می شوند و نمی توان آنها را غیر بومی عنوان کرد؛ حداقل چاره ای برای کارکنان شرکت های فعال در شهرستان کوثر که بیش از 70 یا 80 درصد آنها غیر بومی هستند و سهم اشتغال جوانان کوثری را در منطقه خود از بین برده اند بیاندیشید؛ چرا که خود جوانان کوثری محتاج برای اشتغال در کارخانه ها و یا شرکت های منطقه خود است.

دیگر فارغ التحصیلی عنوان کرد: من در رشته کشاورزی فارغ التحصیل شده‌ام و هم‌اکنون مدرک کارشناسی ارشد این رشته را دارم و بعد از چند سال پیگری هنوز نتوانسته‌ام برای خود شغلی پیدا کنم؛ در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی هم که بایستی اندک اندوخته ای داشته باشی تا از بانکها درخواست وام یا تسهیلات کنید.

این جوان کوثری ادامه داد: مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان در این منطقه بسیاری جدی است و هم‌اکنون بسیاری از فارغ التحصلان دانشگاهی به علت نبود کار مجبور شده‌اند با حقوق بسیار پایین در شغل‌ها غیر مرتبط حتی شغل های کاذب فعالیت کنند که این امر موجب شده است ازنظر روحی و روانی دچار مشکل بشوند.

وی یادآور شد: پیگیری ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح استان و شهرستان باید موردتوجه نماینده مردم در مجلس باید قرار بگیرد و تلاش کند زمینه برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان فراهم سازد تا اشغال ایجاد شود.

یکی از بازاریان شهرستان خلخال به خبرنگار کوثرخبر گفت: انتظار ما از نماینده مردم این است که تلاش کند واسطه‌گرها و دلالان از حوزه اقتصادی بخصوص در عرصه کشاورزی ،صنعتی و گردشگری حذف شوند تا به صورت مستقیم محصولات خود را به بازارهای فروش انتقال و درامدیی کنندد.

وی اظهار داشت: پیگیری برای ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی از دیگر انتظارهای کشاورزان برای پیگیری توسط نماینده مردم در این منطقه است.

این بازاری خلخالی عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی به علت نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شوند و ضرورت دارد که برای جلوگیری از هدر رفتن بسیاری از محصولات، صنایع تبدیلی در این استان راه اندازی شوند.

شهرستانهای کوثر و خلخال ظرفیت و پتانسیل های بسیاری برای توسعه دارد که باید از این ظرفیت ها برای پیشرفت همه جانبه استفاده شود.

ظرفیت های بالقوه این منطقه وجود سد های معیشتی، باغداری و دامپروری، آب و هوای مناسب و مساعد و همچنین یکه تاز در حوزه گردشگری و صنعتی در منطقه است؛ اما اگر بیشتر دقت کنیم همه این ظرفیت ها فقط زیرساخت آماده ای دارند و هیچ اقدامی از سوی مسئولین امر برای توسعه این زیرساختها انجام نیافته است.

راه آهن نیمه کاره اردبیل میانه، سد نیمه کاره گیوی و پایاب آن، عدم حمایت از صنعت توریسم و گردشگری، عدم توسعه باغداری و دامپروری، عدم وجود اشتغالزایی، نیمه کاره بودن بیمارستان 32 تختخوابه گیوی(پیشرفت 90 درصدی) و دهها پروژه و ... دیگر که فقط مستلزم همت مسئولین و همچنین نماینده شهرستانهای کوثر و خلخال است تا ضمن حل این مسائل و مشکلات اشتغال منطقه را برای رفاه نسل آینده موجب شود.

این است مطالبه مردم منطقه کوثر و خلخال که از مسئولین منطقه بخصوص از نماینده شهرستان کوثر و خلخال خواستارند.

ارسال نظرات