قطع برق باید در اولویت بندی قرار گیرد چراکه کشور سالانه به 4 الی 5 هزار مگا وات برق نیاز دارد که پتانسیل کشور در حد 500 مگا وات است.
کد خبر: ۸۷۱۷۸۴۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

کارخانه ای عضو سابق کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره قطع های منطقه ای برق در شهر ها گفت: کسانی که برق بیشتری مصرف می کنند برای جلوگیری از زیاده روی پیشنهاد گران کردن برق می دهند ولی این کار برای کسانی که مسئله گرانی برق مهم نیست و پول را به راحتی پرداخت می کنند، مسئله را تا حدی حل می کند. مهم ترین مسئله فرهنگ درست استفاده کردن برق است که راه اصلی همین فرهنگ سازی خواهد بود.

وی افزود: قطع برق یکی از راحت ترین و قدیمی ترین راه برای جلوگیری از مصرف برق است که فایده ای ندارد. وزارت نیرو باید به فکر روش های نوین و پیشرفته باشد وگرنه قطع کردن برق را همه بلد هستند. اگر برق قطع شود در واقع کل فعالیت های کشور اعم از حمل و نقل، تولید، اداراجات و خیلی از مراکز پژوهشی از کار می افتد و به کشور ضرر جدی وارد می شود.

کارخانه ای تصریح کرد: قطع برق باید در اولویت بندی قرار گیرد چراکه کشور سالانه به 4 الی 5 هزار مگا وات برق نیاز دارد که پتانسیل کشور در حد 500 مگا وات است. البته ما نقص های دیگری هم داریم که خیلی کمتر به آن توجه شده است مثلا همین کولر های آبی موجود در بازار برچسب انرژی C یا D دارند و خیلی پر مصرف هستند و باید وسایل های این چنینی جمع شود و سیستم های پیشرفته تری استفاده شود.

ارسال نظرات