همزمان با سالروز شهادت امام صادق‌(ع) کاروان صادقیه رفسنجان راهیان ولایت از ساعت ۸ صبح به صورت خودجوش از روستاهای مجاور امامزاده سیدجلال الدین اشرف کیلومترها با پای پیاده به حرکت درآمده و به عزاداری و سینه‌زنی خواهد پرداخت.
کد خبر: ۸۷۱۷۸۶۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، احمد تقی نژاد خادم کاروان صادقیه رفسنجان  از برگزاری بزرگترین  همایش تکریم مقام عالی حضرت صادق الائمه علیه السلام در جوار آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف خبر داد.
وی اظهار داشت:   در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)برای نهمین سال متوالی  عاشقان و محبین  حضرت صادق‌ الائمه(ع) در قالب کاروان صادقیه از روستاهای مجاور امامزاده سیدجلال الدین اشرف  تا جوار امامزاده به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.

خادم صادقیون  با بیان اینکه  هیئات مذهبی و خواهران و برادران دلسوخته اهل بیت از مسیرهای چهارگانه روستاهای رضوان  به  حرکت در آمده و در حرکتی نمادین از روستاهای مختلف تا مسیر امامزاده سیدجلال الدین اشرف به سوگواری خواهند پرداخت، و در بین راه مورد استقبال ایستگاههای پذیرایی قرار خواهند گرفت.

وی با دعوت از عموم مردم در این مراسم  افزود:مراسم ویژه ایام شهادت امام جعفر صادق‌(ع) در  طول مسیرها تا امامزاده سیدجلال الدین اشرف برگزار می‌شود و   در صحن امامزاده مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به ذکر مصائب، فضایل و مناقب این امام همام و مداحی و مدیحه‌سرایی می‏پردازند و عزاداران نماز جماعت ظهر و عصر را در صحن امامزاده برگزار میکنند و بعد از اقامه نماز میهمان سفره با برکت امام صادق علیه السلام خواهند بود.

خادم صادقیون ادامه داد: عصر روز شهادت نیز دسته عزاداری در مسجد جوادیه فلاح نوق و حرکت به سمت گلزار شهدا برپا خواهد شد.

تقی تژاد خاطر نشان کرد: حضرت امام جعفر صادق‌(ع)با سخنانی حکیمانه، منطقی استوار، علمی سرشار، برگزیده روزگار و بنده شایسته پروردگاربه شمار می‏آمدند  ,ایشان در سالهای سیاهی که ابرهای سلطه امویان، آسمان جهان اسلام راتاریک کرده بود و در سالهایی تیره ‏تر، که حکومت عباسیان،مسلمانان را به تیرگی نشانده بود.در میان این دو فصل سیاه و سرد و ابرآلود، چند صباحی که خورشید وجودش از افق مکتب و مذهب تابید، اسلام و قرآن را جان بخشید.او آبیاری نهال حق کرد تا این بذر ایمان پاگرفت و در افق ‏اندیشه ‏ها تابان شد.دین به نام او زنده گشت.درخت علم، در بوستان کلامش رویید و به برگ و بارنشست.

وی تصریح کرد: امروز، هرجا که شیعه‏ ای است، جعفری است.و هرجا که حوزه ‏ای است، صادقی است! پس بیایید دلهایتان را به نام مقدس امام صادق دخیل ببندید و چشم به کراماتش بدوزید و محبتش را در اعماق قلبتان جای دهید  و با تمام وجود بر غربتش  اشک ماتم بریزید و هرچه در توان دارید در احیای ایام  صادقیه  بکار گیرید تا مشول دعای خیر امام صادق علیه السلام که سرمایه سعادت آخرت و نجات از شدائد قبر و قیامت است دست یابید.

ارسال نظرات