خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رنجبر دبیر ستاد اقامه نماز جماعت استان اصفهان در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعت ، هیئت امنای مساجد و فرماندهان رده های بسیج شهرستان تیران و کرون که به همت ناحیه مقاومت بسیج تیران و کرون برگزار شد گفت : مسجد به عنوان مهمترین موضوع و عنصری است که نقش اساسی و کاربردی در ادامه مسیر انقلاب و اسلام دارد .
کد خبر: ۸۷۱۷۹۷۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
  به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رنجبر دبیر ستاد اقامه نماز جماعت استان اصفهان در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعت ، هیئت امنای مساجد و فرماندهان رده های بسیج شهرستان تیران و کرون که به همت ناحیه مقاومت بسیج تیران و کرون برگزار شد گفت : مسجد به عنوان مهمترین موضوع و عنصری است که نقش اساسی و کاربردی در ادامه مسیر انقلاب و اسلام دارد .

    وی با اشاره به این که موضوع پرستش ، عبادت و کرنش در مقابل خداوند یک امر فطری است گفت: ما باید جامعه و جوانانمان را به فطرتشان بازگردانیم . عبادت و پرستش خداوند نیاز روحی ، روانی و جسمی انسان است . و در رأس عبادت ها موضوع نماز است و نماز جایگاه و خانه اش در مسجد است . لذا مسجد در اسلام جایگاه ویژه ای دارد .

   دبیر ستاد اقامه نماز جماعت استان اصفهان اظهار داشت : ما از مساجد خوب استفاده نمی کنیم و آن کارکردهایی که مسجد در صدر اسلام داشت الآن مساجد ما ندارند.

   وی گفت : گاهی میلیون ها و میلیاردها ریال خرج یک مسجد می شود و استفاده ما از این مسجد تنها در حد خواندن یک نماز است در حالی که نماز یکی از کارکردهای مسجد است .

   وی ضمن تصریح اینکه باید سایر کارکردهای مسجد را دوباره احیا کنیم گفت : در صدر اسلام مساجد کارکردهای مختلفی داشته است . مساجد ما ، مدارس ما هم بوده است . محل قضاوت و اصلاح ذات البین هم بوده است . محل تعاون و همکاری هم بوده است همچنین محل آموزش های نظامی و تجمیع نیرو برای رفتن به جنگ هم بوده است و کارکردهای بسیار دیگری هم داشته است .

   وی گفت: برابر آمار ها کسانی که اهل مسجد هستند و با مسجد در تعامل بوده اند کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند .

   رنجبر با بیان اینکه امروزه مرزهای آسیب های اجتماعی از حد هشدار گذشته و به مرز تهدید رسیده است گفت : وظیفه ما این است که با امروزی کردن مساجد با استفاده از تکنولوژی و امکانات روز که بچه ها و جوانان ما می پسندند باید ایشان را مساجد جذب و در آنها ایجاد انگیزه کنیم که البته باید استفاده از این امکانات مدیریت شده و حساب شده باشد.

   وی با اشاره به سه اصل فراموش شده راجع به نماز در جامعه شیعی گفت : اقامه نماز اول وقت ، به جماعت و در مسجد سه اصلی است که در جامعه شیعه فراموش شده که باید بروی این موضوع کار لازم صورت بگیرد و تلاش شود این سه اصل در جامعه رونق بگیرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها