در اختتامیه طرح ولایت دانشجویی چهارمحال و بختیاری عنوان شد:
سردار علی محمد اکبری گفت: بسیجی سیاسی است؛‌ اما به هیچ حزب و گروه و جناح سیاسی،‌ وابستگی ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۳۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین اختتامیه طرح ولایت دانشجویی چهارمحال و بختیاری با تجلیل از خادمان طرح ولایت و راهیان نور دانشجویی استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم، به تشریح برخی ازشاخصه های بسیجیان به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و در ادامه مروری بر رشادت رزمندگان جبهه مقاومت داشت.

وی، بسیجی را حق گو حق بین و حق شناس توصیف کرد، که طرفدار علم و‌آباد کردن دنیاست؛ اما علم زده و دنیاگرا نیست و با اخلاص، صفا و مهربان است و به ناحق عمل نمی کند و مأمور به تکلیف است و نتیجه گرا نمی باشد.

این یادگار دفاع مقدس،‌روحیه جهادی را از ویژگی های مشهود بسیجیان برشمرد و تأکید کرد: بسیجی قدرت طلب و جاه طلب نیست؛ کار را برای رضای خدا انجام می دهد و روحیه تکلیف مداری دارد.

سردار اکبری، دانشجویان بسیجی را طلیعه داران خط ولایت و کفرزدایی دانست و تأکید کرد: دانشجویان بسیجی طلیعه داران خط ولایت و کفرزدایی هستند و با وجود این جوانان جان برکف، ایران اسلامی همواره به خود بالیده است.

جانشین سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) گفت: امروز خط مقدم جبهه های نبرد علیه کفر و نفاق از دانشگاه ها آغاز می شود و دانشجویان با بصیرت و ولایی طلایه داران این راه عظیم هستند.

وی، جوان بسیجی را جذاب، بصیر، سیاسی، حق بین و حق گو؛ اما بدور از سیاست زدگی و حزب گرایی، علم زدگی، دنیادوستی و قدرت طلبی دانست و اظهار داشت: روحیه جهادی که در وجود بچه های بسیجی دانشجوی ما حاکم است، آن ها را از دیگر جوانان جامعه جهانی متمایز کرده است.

سردار اکبری، جوانان دانشجو و غیور استان در هشت سال دفاع مقدس را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: پایداری و استواری زنان و مردان غیرتمند چهارمحال و بختیاری است که توانسته شهیدان باعزتی را از این مرز و بوم تقدیم انقلاب اسلامی نماید.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) با اشاره به عملکرد رزمندگان استان چهارمحال بختیاری در جبهه های حق علیه باطل و رشادت های آنان گفت: رزمندگان این استان با برقراری امنیت پایدار در منطقه شمال غرب از سال 71 تا 76 در غائله آذربایجان غربی و در کردستان با حضور یگان هایی از سپاه به فرماندهی سردار حاج احمد کاظمی به دفاع از این مرز و بوم پرداختند.

سردار اکبری، برقراری امنیت پایدار در مرزهای شمالغرب و ارتفاعات سربه فلک کشیده جاسوسان و حضور مستشاری در جبهه مقاومت را از دیگر افتخارات رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی عنوان کرد: براساس خواسته شهید همدانی بود که مستشاران تیپ قمر بنی هاشم علیه السلام در سوریه حضور یافت و این شهید بارها توصیه و تاکید فراوانی بر حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت داشتند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) تصریح کرد: شهید بزرگوار سردار همدانی متوجه بود که در آینده نزدیک به شهادت می رسند و همیشه تاکیدشان بر این بود که وقت را از دست ندهیم.

وی، وجود سردار شهید همدانی را در استواری جبهه مقاومت بسیار موثر دانست و گفت: اگر شهید همدانی نبود امروز نامی از جبهه مقاومت نبود.

سردار اکبری با بیان خاطرات خود و همرزمانش در خط نبرد علیه داعش و جبهه تکفیر در سوریه گفت: چه بسیار دانشجویان بسیجی که با استفاده از ترفندهای گوناگون و علی رغم مخالفت مسئولان سپاه ، به سوریه رفتند و شهادت را با جان پذیرفتند، این در حالی است که برخی به اصطلاح روشنفکر در لباس استاد و مسئول ، اقدام آن ها را زیر سوال برده و مادی گرایی و پول و شهرت را دلیل رفتن آن ها به سوریه دانستند.

اکبری با توصیه جوانان به استفاده صحیح از ابزارهای نوین الکترونیک همچون فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای گفت: سعی کنیم وقت بیشتری را در کنار خانواده، دوست و فامیل خود باشیم و استفاده از موبایل ها و فضاهای غیر حقیقی را در زندگی خود کمتر کنیم.

در پایان این مراسم از خادمان طرح ولایت و راهیان نور دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

به گزارش بسیج، طرح ولایت دانشجویی با حضور 200 دانشجوی دختر و پسر با محوریت آموزش های طرح مبانی اندیشه و مباحث معرفتی، خداشناسی، هستی شناسی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه شهرکرد از 26 تیر در دانشگاه شهرکرد آغاز شده بود.

ارسال نظرات