مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با تاکید بر نهادینه شدن مدیریت مصرف بهینه انرژی در استان گفت: در راستای نهادینه شدن مصرف بهینه انرژی(آب و برق) از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۷۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، زهرا یعقوب نژاد امروز در نشستی با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با تاکید بر نهادینه شدن مدیریت مصرف بهینه انرژی (آب و برق) بین خانواده‌ها و با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و جلوگیری از این منابع اظهار داشت: بانوان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی می‌توانند نقش موثری در مدیریت مصرف انژی ایفا کنند.

وی استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در زمینه مصرف بهینه آب را امری ضروری دانست و بیان‌ داشت: بانوان به عنوان یکی از محورهای اصلی هر خانواده می‌توانند نقش موثری در مدیریت مصرف آب خانوارها داشته باشند.

مشاور استاندار در امور زنان استان هرمزگان با بیان اینکه مدیریت مصرف آب نه تنها یک طرح، یک پیشنهاد و یک ایده بلکه یک ضرورت است، گفت: بدون تردید، این مدیریت باید از درون خانواده‌ها آغاز و به عنوان یک قانون به گفتمانی در درون خانه تبدیل و در میان افراد خانواده نهادینه شود.

یعقوب‌نژاد از اجرایی شدن برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف مدیریت مصرف آب و برق و طرحی به نام (باهاب) در 6 ماهه دوم سال جاری در استان خبرداد و تصریح‌کرد: در این کارگاه‌های آموزشی که ویژه بانوان شاغل و خانه‌دار بوده، راهکارهای مصرف بهینه انرژی، بررسی طرح‌ها و مطالب مرتبط با موضوع مدیریت مصرف آب ارائه داده می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای در این نشست با تأکید بر نقش زنان در مدیریت اقتصاد خانواده و مدیریت منابع انرژی (آب و برق) و شناخت امکانات را در چگونگی هزینه خانواده‌ها مؤثر دانست و بیان کرد: اگر فرزندان، امکانات و روش درست مصرف انواع انرژی را بشناسند به طور حتم در افزایش بهره‌وری در جامعه تاثیر مثبت دارد.

محمد ملایی گفت: با توجه به سرانه بالای مصرف آب شرب در میان خانوارهای استان جا دارد که در این زمینه و برای مدیریت هرچه بهتر مصرف آب شرب از تمامی توان و ظرفیت‌های بهره ببریم.

ارسال نظرات