عملیات مرصاد مهری بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران/ حماسه آفرینی رزمندگان هرمزگانی در عملیات مرصاد

از استان هرمزگان نیز سه رزمنده با نام های خلیل الله انصاری زاده، محمد طالبی و مهدی عاشوری حضور داشتند که در حین عملیات به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۸۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان؛عملیات مرصاد در روز پنجم مرداد سال 67 با رمز «یا صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی وجه الشریف) ادرکنی» برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری اشغال شده انجام گرفت.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راند؛ اما قوای ارتش عراق، ارتفاعات مرزی را همچنان در اشغال خود نگه داشتند.

در عملیات مرصاد، بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری و 30 عراده توپ 106 میلیمتری دشمن منهدم شدندو همچنین بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز 4800 تن گذشت.

در این عملیات، نزدیک به 1000 قبضه آر. پی. جی 7، 700 قبضه تیربار کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.

شش روز پس از قبول قطعنامه توسط ایران و در شرایطی که نیروهای عراقی با زیر پا گذاشتن توافقات ۵۹۸ مجددا به خرمشهر حمله کرده و تا آستانه تصرف آن پیش رفته بودند، سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را آغاز کرد.

اما شکست در عملیات فروغ، باعث شکسته شدن رجوی در ذهن تعداد زیادی از نیروها و ریزش سازمان گردید بطوریکه تعداد کثیری از اعضا و هواداران سازمان جدا شدند.

از استان هرمزگان نیز سه رزمنده با نام های خلیل الله انصاری زاده، محمد طالبی و مهدی عاشوری حضور داشتند که در حین عملیات به شهادت رسیدند.

خلیل الله انصاری، از یگان ویژه نیروی انتظامی از شهدای عملیات مرصاد است که در سن 38سالگی در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

محمد طالبی توسط نیروهای منافق از نیروهای ژاندرمری بودند در منطقه بانه در حین درگیری در سن 20 سالگی به شهادن رسید و مهدی عاشوری نیز یکی از شهدای پرافتخار هرمزگانی در این عملیات غرور آفرین و از نیروهای اعزامی سپاه بودند که در خرمشهر به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار