خبرهای داغ:
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس؛

بخش مهمی از بیکاری جامعه به دلیل عدم مهارت لازم میباشد. /آموزش جوانان جویای کار از اولویتهای فنی و حرفه ایی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس گفت:آموزش های مرکز فنی و حرفه ای در 5شاخه:صنعت،خدمات،کشاورزی،فرهنگ و هنر و فناوری های نوین تقسیم شده است که بیشتر آموزش های این مرکز در بخش صنعت است.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۸۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از گنبدکاووس،جشن مهارت و مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت و آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس باحضور مسئولین شهرستان،روسای آموزشگاه های آزاد و دولتی فنی و حرفه ای در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزارشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت:آموزش های مرکز فنی و حرفه ای در 5شاخه:صنعت،خدمات،کشاورزی،فرهنگ و هنر و فناوری های نوین تقسیم شده است که بیشتر آموزش های این مرکز در بخش صنعت است.

یحیی عباسی افزود:باتوجه به تفاهم نامه استانی در سکونت های غیر رسمی شهرستان گنبدکاووس مانند سیدآباد،افغان آباد،قزلجه و اسلام آباد بر اساس نیاز سنجی هریک آموزش هایی چون:اتوماسیون اداری،خیاطی لباس شب،موتور سیکلت،کامپیوتر و پرورش قارچ در حال اجرا است.

وی ادامه داد:یکی از حوزه های هدف ما روستاها است و باتوجه به شش دهستان و قریب به 156روستای دارای کد ظرفیت های بالایی در این روستاها جهت آموزش وجود دارد که با همکاری های دهیاری ها میتوان بعداز نیاز سنجی در هر روستا آموزش های لازم را برگزار نمود.

 عباسی تصریح کرد:طی نیاز سنجی های انجام شده در مناطق عشایری شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه در روستاهای کرند،هوتن و قره ماخر آموزش هایی چون پرورش مرغ محلی و بومی،پرورش قارچ و پرورش شترمرغ در سال94انجام شد و طی 4ماهه اول سال جاری نیز آموزش کیف دوزی چرمی و صنایع دستی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد:متأسفانه آموزش فنی و حرفه ای در کل کشور مظلوم واقع شده و بسیاری از شهروندان اطلاعات مناسبی در این زمینه ندارند که تمام تلاش بنده و همکاران اطلاع رسانی این آموزش ها به خانواده ها بخصوص جوانان جویای کار است زیرا معتقدم که بخش مهمی از بیکاری جامعه به دلیل عدم مهارت لازم میباشد.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار