دبیر هنری جایزه بزرگ «مرگ برآمریکا» در پاسخ به «بسیج»:
دبیر هنری جایزه بزرگ «مرگ برآمریکا» گفت: آقای ظریف با الفاظی که به نظر می رسد بیشتر به خاطر عدم آشنایی ایشان با برگزاری نمایشگاه هولوکاست باشد دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه را با نژادپرستان مقایسه کرد.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۴۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر هنری سومین جایزه بزرگ بین المللی «مرگ بر آمریکا» در نشست خبری این جشنواره با اشاره به ریشه خصومت و استکبار ستیزی دولت آمریکا با انقلاب اسلامی ایران گفت:سومین جایزه بزرگ بین المللی «مرگ برآمریکا» در راستای شعار استکبار ستیزی و خوی جنگ طلبی دولت آمریکا شکل گرفت.

دبیر هنری جشنواره تصریح کرد: شعار مرگ برآمریکا از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داده شد و با تلخ ترین اتفاقات همچون انفجار هواپیمای مسافربری و کشته شدن 290 مسافر بی گناه عینیت یافت. دولت آمریکا نه تنها از ایران به خاطر کشتن این همه انسان بی گناه عذرخواهی نکرد بلکه به فرمانده ناو خود نشان تقدیر داد.

وی با بیان این مطلب که خوی استکباری و جنگ طلبی آمریکا و اسراییل بر مردم سایر کشورهای جهان نیز عیان شده و شعار مرگ بر آمریکا تنها منحصر به ملت ایران نیست؛ تصریح کرد: یک هنرمند ژاپنی از جنایات آمریکا در کشورش سخن می گفت و اینکه آنها در کسری از ثانیه دو شهر ژاپن را نابود کردند و اثرات مخرب بمب اتم تاکنون نیز ادامه دارد.

شجاعی با اشاره به محور شرارت های آمریکا در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: زمانی بوش پدر تا لب مرزهای کشور عراق پیش آمد اما بوش پسر وقتی اوضاع را مناسب دید وارد جنگ شد و همان زمان بوش پسر ایران و سوریه را محور شرارت در منطقه نامید.

 
«آقای ظریف» دست اندرکاران نمایشگاه هولوکاست را با نژاد پرستان مقایسه کرد 

وی با بیان این مطلب که ما در آثار هنری از توهین و کارهای سخیف پرهیز می کنیم و تا آنجا که امکان دارد، کار فاخر ارائه می کنیم؛ گفت: دشمن برای انحراف افکار عمومی اعلام کرد که ایران در موضوع هولوکاست قربانیان جنگ جهانی دوم را مسخره می کند.

شجاعی افزود: ما در موضوع مرگ بر آمریکا بیشتر بر جریانات منطقی و خوی جنگ افروزی دولت آمریکا تکیه می کنیم. شعار مرگ بر آمریکا شعاری است که اگر از آن عدول کنیم بر تفکر لیبرالیسم صحه گذاشته ایم.

شجاعی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج، که ریشه نگاه آقای ظریف در عدم حمایت و تأیید نمایشگاه هولوکاست در کجاست؟ گفت:باید آقای ظریف روشن می کردند این مسابقه ای که می خواهد برگزار شود چه اهداف و مبانی را دنبال می کند.آقای ظریف با الفاظی که به نظر می رسد بیشتر به خاطر عدم آشنایی ایشان با برگزاری نمایشگاه هولوکاست باشد دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه را با نژادپرستان مقایسه کرد.

وی افزود: باز جای تعجب دارد که آقای نوش آبادی سخن گوی وزارت ارشاد اعلام کردند که این اتفاق خوراک خارجی داشته است. این درحالی بود که از 50 کشور جهان هنرمندان کاریکاتوریست اثر فرستادند. و ما نسبت به این مسأله معترض شدیم و البته خیلی سعی نداشتیم این موضوع پررنگ شود زیرا در آن مقطع دنبال حاشیه نبودیم، چون رژیم صهیونیستی به دنبال سوء استفاده از حاشیه های به وجود آمده بود.

 
«آقای ظریف» دست اندرکاران نمایشگاه هولوکاست را با نژاد پرستان مقایسه کرد 

شجاعی تصریح کرد: اما در کمال تعجب در نشریه «کریستین سان مانیتور» همین مطالب به زبان انگلیسی منتشر و به زبان فارسی برگردانده شد.

ما معترض شدیم که اکنون بحث خوراک خارجی مطرح نیست و شما از روی یک سایت خارجی مطلبی را برگردانده اید و بر روی سایت فرهنگ و ارشاد گذاشته اید و این کار چه معنایی دارد؟

مسئولین در جواب گفتند ما تمام نظرات مخالف و موافق را می گذاریم اما تا این لحظه یک نظریه در موافقت با برگزاری نمایشگاه هولوکاست ندیده ایم.

 
«آقای ظریف» دست اندرکاران نمایشگاه هولوکاست را با نژاد پرستان مقایسه کرد 

سوال من این است که چرا مسئولین رده بالا ما در وزارت خارجه و ارشاد مشاورین مناسبی ندارند و از کم و کیف این اتفاق مطلع نیستند.

در انتها میثم محمد حسنی، دبیر اجرایی سومین جایزه بزرگ بین المللی «مرگ بر آمریکا» گفت: این جشنواره در بخش های مستند، کلییپ، سرود و ترانه و کاریکاتور آثار شرکت کنندگان بیش از 40 کشور جهان را دریافت کرده است.

ارسال نظرات