سردار رحیم صفوی:

مهم ترین وظیفه اطلاعات شناسایی دشمن روبرو بود

مشاور عالی فرمانده کل قوا در یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور در تبریز مهم ترین وظیفه اطلاعات را شناسایی دشمن روبرو عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۶۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه نداشتن اطلاعات در جنگ برابر با غافلگیری و خسارت جبران ناپذیر است، نقش اطلاعات را نقش اصلی و تعیین کننده در پیروزی و یا شکست خواند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن اشراف اطلاعاتی برابر با غافلگیری است، گفت: سقوط پادگان مهاباد در اسفند 59، حمله سراسری عراق در 31 شهریور 59 و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نتیجه غافلگیری ما توسط عناصر ضد انقلاب بود.

صفوی دسترسی به اطلاعات و کسب مواضع دشمن را در کسب پیروزی ها و غافلگیر کردن ارتش عراق بسیار موثر دانست و افزود: بدون تردید از عوامل اصلی پیروزی های بزرگ فتح المبین و فتح فاو، داشتن اطلاعات درست از منطقه، زمین و اوضاع جوی بود.
وی با بیان اینکه مسئولان اطلاعاتی دست راست فرماندهان در طرح ریزی عملیات بودند، اظهار داشت: مسئولان اطلاعات باید نقاط ضعف و قوت دشمن را مشخص می کردند تا ما نقاط قوت خود را بر اساس نقطه ضعف آن ها مدنظر قرار می دادیم.
رحیم صفوی ادامه داد: اگر عراقی ها تا روز سوم فاو هم نفهمیدند که ما از اروند رود گذر کردیم نتیجه کار بچه های اطلاعات بود که از وضعیت زمین منطقه و عوارض آن اطلاعات لازم را به دست آورده بودند.

وی استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای شناسایی موقعیت دشمن، استراق سمع و شنود برای تصمیم گیری فرماندهان و کسب اطلاعات از اسرای عراقی را کار نیروهای اطلاعات برشمرد که در تصمیم گیری سنجیده عملیات کار ساز بود.
پیش از ظهر امروز یادواره 150شهید اطلاعات نیروی زمینی سپاه استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار