خبرهای داغ:
امام جمعه مهدیشهر:

نماز جمعه قرارگاه رصد عملیات نرم دشمن است

امام جمعه مهدیشهر گفت: نماز جمعه قرارگاه رصد عملیات نرم دشمن است.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۷۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، حجت الاسلام محمد بارانی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت 5 مرداد ماه سالروز نخستین اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی (ره)که با حکم امام خمینی(ره)موسس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه قرارگاه رصد عملیات نرم دشمن است.

وی افزود: برکات نماز جمعه در بحث همه تحولات فرهنگی که در کشور و نظام اسلامی ایجاد شد برابری می کند و جریان های فریب کارانه دشمنان را خنثی می کند و نگاه ما به نماز جمعه باید صرفاً عبادی و معنوی به یک نماز حکومتی که نقش یک قرارگاه را دارد تغییرکند.

وی با بیان اینکه اولین برنامه پیامبر در آستانه تأسیس حکومت اسلامی پس از هجرت از مکه به مدینه اقامه نماز جمعه بود، افزود: نماز جمعه مهمترین رکن برای تحکیم و تقویت حکومت اسلامی است.

امام جمعه مهدیشهر به سخنان امام (ره)اشاره کرد که فرمودند«اگر انقلاب اسلامی ونهضت اسلامی ارزشی جز نماز جمعه را نداشت همین برکت برای نظام کافی بود».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر افزود: نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است و در حقیقت می توان گفت سنگر روشنگری سیاسی و مقابله با تهاجم فرهنگری دشمن است.

وی به سخنان ریس جمهور آمریکا که عنوان کرد جنگ آینده ما تصرف ذهنهاست و ما باید اذهان مردم را تصرف کنیم؛ اشاره کرد و تأکید کرد: نماز جمعه فکرها را هدایت می کند که دشمن نتواند اذهان جوانان را تصرف کند و این سنگر هدایت افکار جامعه به سمت و سویی است که دشمن نمی تواند به آن دست پیداکند.

بارانی افزود:جنگ نرم چهار تغییر در باورها و اعتقادات، تغییر در افکار و اندیشه ها، تغییر در رفتار و ساختار حکومتی و را نشانه رفته است.

امام جمعه مهدیشهر خاطرنشان کرد: امروز شیوه های دشمنی دشمنان ایران واسلام با کشور ایران تغییر یافته، در 8سال دفاع مقدس دشمن به مرزهای کشور ما با حضور نظامی چشم دوخته بود و به اشغال آن می پرداخت ولی امروز به دنبال تصرف اذهان ملت ایران با طرح ریزی تهاجم فرهنگی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی نماز جمعه مهدیشهر با اشاره به به سخنان مکرر مقام عظمای ولایت در دیدار با ائمه جمعه استانها مبنی بر تشکیل یک قرار گاه فرهنگی با محوریت ائمه جمعه در نهاد نماز جمعه در هر شهر افزود: بر همین اساس جوانان و نخبگان مهدیشهر با احساس مسئولیت بلافاصله، شروع به کار کرده و قرارگاه فرهنگی را در مهدیشهر راه اندازی کردند.

بارانی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی نماز جمعه با حضور نخبگان شهر مهدیشهر و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در ستاد نماز جمعه این شهر ایجاد شده است.

وی اعضای قرارگاه فرهنگی را با عضویت 9نفر در حال حاضر اعلام کرد و گفت:از حضور افراد صاحب نظر نخبه فرهنگی اجتماعی در این قرارگاه استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه مهدیشهر خاطرنشان کرد: با شناسایی نخبگان دیگر فرهنگی بیشتر در شهرستان حضور این افراد در جمع اعضای قرارگاه اضافه می شود.

بارانی گفت: اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 27 آذر 1358 دراستان سمنان در مهدیشهر برگزار شد و تا به امروز یک هزار و 900 نماز جمعه در مهدیشهر برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها