کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

نقش مالیات سنگین بر نابودی صنایع داخلی

نوروزی با انتقاد از اینکه مسکن و طلا مالیاتی اخذ نمی شود اذعان داشت: مالیات در حوزه صنعت 25 درصد است یعنی تولیدکنندگان و صنعتگران را نابود می‎کند ولی از بازار طلا ،سکه و مسکن هیچ گونه مالیاتی گرفته نمی شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۹۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

ابولفضل نوروزی کارشناس اقتصادی در حوزه برنامه ریزی شهری و مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به پنهان کاری آماری توسط دولت اظهار داشت: اولین بحث مهم در موضوع اقتصادی، شفافیت اطلاعات است لذا عدم شفافیت باعث می‎شود گریزهای اطلاعاتی به شکل غیرقانونی ایجاد شود.

عدم شفافیت اطلاعات مولفه مهم در شکل گیری فساد اقتصادی است افزود: مشکلات فراوانی در پی عدم شفافیت اطلاعات شکل می‎گیرد و در حوزه‌های مهم، تاثیر گذاری بیشتری دارد، عدم شفافیت که خسارت زیادی را به کشور وارد می‎کند شامل اطلاعات مسوولین، آمار و حقوق مسوولین بلاخص در حوزه زمین و مسکن است.

وی در ادامه گفت: تقاضاهایی که در بازار مسکن و سرمایه وجود دارد و به میزان 70 درصد وجود دارد، تقاضای سرمایه گری یا دلالی گری است که به دلیل عدم سامانه دقیق در حوزه مسکن رخ داده است و موجب بروز و ظهور سوداگران شده است و باعث می‎شود کل تولید در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

نوروزی با انتقاد از اینکه مسکن و طلا مالیاتی اخذ نمی شود اذعان داشت: مالیات در حوزه صنعت 25 درصد است یعنی تولیدکنندگان و صنعتگران را نابود می‎کند ولی از بازار طلا و سکه هیچ گونه مالیاتی گرفته نمی شود؛ عدم شفافیت اطلاعات و نبود سامانه دقیق اطلاعاتی از معضلات مهم در بازار زمین، مسکن و طلا است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه افزود:  متاسفانه عزم جدی برای شفافیت آماری و روان شدن نقدینگی به سمت تولید وجود ندارد.

ارسال نظرات