امام جمعه تربت حیدریه:

تکلیف اولیه جایگاه نماز جمعه هدایت معنوی، اخلاقی و فرهنگی اجتماعی جامعه است

امام جمعه تربت حیدریه تکلیف اولیه جایگاه نماز جمعه را هدایت معنوی، اخلاقی و فرهنگی اجتماعی جامعه دانست.
کد خبر: ۸۷۱۸۲۸۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی پیش از ظهر امروز بمناسبت فرا رسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان و معرفت و بصیرت دهی به امت اسلامی است که تبیین مواضع رهبری و مطالبات مردم و نظام با مدیریت طلبه ای و آخوندی خطبای نماز جمعه انجام می شود.
 
وی ادامه داد: تشویق مردم برای دفاع از نظام در دوران دفاع مقدس با تبیین ائمه جمعه در اهمیت دادن به موقعیت های خاص سیاسی و اجتماعی در آن زمان انجام می گرفت.
 
عصمتی در تشریح بخشی از وظایف جایگاه ائمه جمعه اذعان کرد: تکلیف اولیه جایگاه نماز جمعه هدایت معنوی، اخلاقی و فرهنگی اجتماعی جامعه است که در ادامه انسجام و نگهداری مردم در صحنه های مختلف نظام در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی این زنجیره را تکمیل می کند.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی وضعیت آرمانی برای شرکت مردم در نماز جمعه تربت حیدریه را ۲۰ هزار نفر توصیف کرد و بیان داشت: تا رسیدن به این وضعیت آرمانی فاصله زیادی داریم که لازمه تحقق آن انجام فعالیت های فرهنگی توسط همه ظرفیت ها و عوامل فرهنگی جامعه از جمله بسیج مستضعفین، روحانیون و جایگاه نماز جمعه است.
 
خطیب جمعه تربت حیدریه عمده مراجعات مردمی به دفتر امام جمعه را، شکایت و یا گلایه مندی مردم از ادارات دولتی دانست و افزود: مردم باید مشکلات خود را طبق قوانین و ضوابط از مسئولان نظام مطالبه گری کنند تا این خواسته ها و مطالبات بر اساس وحدت رویه، مسئولان را وادار به انجام امورات محوله بر اساس ضوابط نماید.
 
عصمتی مطابه گری مردم از مسئولان نظام به خصوص در فضای مجازی را بسیار اندک دانست و افزود: برای شناسائی و رفع آسیب های شهر عده ای از دور نظاره گر و عده ای هم تملق می کنند، لذا باید مجموعه خاصی مطالبه گری از مسئولان توسط مردم را هدایت کند.
 
وی در خصوص احداث مصلی نماز جمعه گفت: زمین ۲ هکتاری مصلی از زمینهای منابع طبیعی تملک شده و مشکل قانونی و شرعی ندارد و تنها یک قطعه زمین بر سر راه مردم قرار گرفته که به شهرداری و مالکان زمین گفته ایم باید طبق مطالبات شهرداری و مالکین کار دنبال شود.
 
عصمتی اذعان کرد: دفتر امام جمعه از بودجه خاصی برخوردار نیست و تنها وجوهات شرعیه برای رفع نیازمندان و محرومان توسط مردم به دفتر امام جمعه سپرده می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار