معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش استان مرکزی خبر داد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش استان مرکزی گفت: سی‌و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور از 15 مرداد تا دوم شهریور ماه امسال اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۰۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مهدی صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به میزبانی کلان شهر اراک در سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور گفت: این مسابقات در گروه پسران و در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

وی افزود: در سی‌و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور در مجموع 12 هزار دانش‌آموز دختر و پسر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: این دوره از مسابقات به میزبانی شش استان کشور از جمله استان فارس، قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کردستان و استان مرکزی برگزار می‌شود که استان مرکزی در چهار رشته توپی فوتسال، والیبال، بسکتبال وهندبال از 15 مرداد ماه لغایت دوم شهریورماه میزبان سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز، مربی و مسئول تیم خواهد بود.

دمنه با اشاره به حضور دانش‌آموزان استان مرکزی در این دوره از مسابقات گفت: 274 پسر و دختر ورزشکار دانش‌آموز از استان به مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور اعزام می‌شوند، که این تعداد دانش‌آموز شامل 105 دختر و 169 پسر ورزشکار در قالب 19 تیم پسر و 12 تیم دختر خواهد بود و مابقی نیز مربیان و سرپرستان تیم‌های ورزشی هستند.

وی افزود: استان مرکزی امسال همچنین میزبان جشنواره کشوری طناب زنی در دوره ابتدایی است که مطابق با تقویم اجرایی فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی این جشنواره به مدت 5 روز از پانزدهم لغایت نوزدهم مردادماه در بخش پسران در شهر اراک برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: مسابقات 4 رشته توپی و طناب زنی دوره ابتدایی از 16 تا 21 مرداد ماه، مسابقات والیبال متوسطه اول، بسکتبال متوسطه دوم و هندبال متوسطه اول 21 تا 27 مردادماه و مسابقات فوتسال متوسطه اول، بسکتبال متوسطه اول و والیبال متوسطه دوم 27 مردادماه تا 2 شهریورماه در 8 سالن ورزشی در سطح کلان شهر اراک برگزار می‌شود.

دمنه با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در بخش دختران در استان فارس و در بخش پسران با حضور وزیر آموزش و پرورش در اراک برگزار می‌شود که در نظر داریم افتتاحیه این مسابقات را به طور زنده از رسانه ملی شاهد باشیم.

وی افزود: شعار امسال این دوره از مسابقات " رضایت، امنیت، سلامت از منزل به منزل " نامگذاری شده و ما نیز سعی داریم برنامه‌ها در این راستا باشد و از سوی دیگر هدفی که امسال دنبال می‌کنیم دانش‌آموز محوری بودن مسابقات است که متاسفانه در سال‌های گذشته دانش‌آموزان بیشتر نقش تزئینی در این مسابقات داشتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته استان مرکزی در مسابقات ورزشی موفق به کسب 9 مقام برتر تیمی و 70 رشته برتر انفرادی شد که در نوع خود بی‌سابقه است، امسال تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم ولی هرگز به این مسابقات به نگاه قهرمانی نداریم چراکه در کنار درس تربیت بدنی آن را می‌بینیم.

دمنه با بیان اینکه در راستای پذیرایی، اسکان و آمد و شد دانش آموزان و عوامل اجرایی تمهیدات امنیتی خوبی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: شش خوابگاه هم برای اسکان دانش آموزان پیش بینی شده و برای برگزاری افتتاحیه این دوره از مسابقات مجموعه دو هزار نفری پنجم مرداد و سالن کوثر برای مراسم اختتامیه مسابقات تدارک دیه شده است.

وی با یادآوری برگزاری نخستین دوره مدرسه قهرمانی در این دوره از مسابقه‌ها گفت: این رقابت‌ها از مسابقات درون مدرسه‌ای آغاز و پس از قهرمانی در شهرستان، استان و در سطح رقابت کشوری، مدرسه قهرمان به عنوان نماینده کشور به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شود که این مسابقات در بخش دختران در رشته‌های طناب زنی و والیبال و در بخش پسران در رشته‌های فوتسال و طناب زنی برگزار می‌گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقه‌های دوره مدرسه قهرمانی افزایش چتر حمایتی مدرسه، حضور دانش‌آموزان در مسابقات کشوری و بین المللی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات