خبرهای داغ:
سومین جلسه شورای اداری شهرستان باغملک با حضور نماینده مردم ایذه و باغملک در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۵۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
سومین جلسه شورای اداری شهرستان باغملک با حضور نماینده مردم ایذه و باغملک، فرمانده سپاه ناحیه باغملک،فرماندار ،امام جمعه و  مدیران ادارات  در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .
این جلسه که با اندکی تاخیر برگزار شد حاشیه هایی داشت که در زیر می خوانید؛
در سومین جلسه شورای اداری شهرستان باغملک نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در این جلسه حضور یافت که این به نوع خود این جلسه را پرشورتراز قبل کرده بود.
طبق سین برنامه امام جمعه شهرستان اولین سخنران بود ولی به دلیل اندکی تاخیر خادمی نماینده مردم در مجلس جلسه را آغاز کرد.

خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در ابتدای سخن خود از همه مردم و مدیران ادارات برای برگزاری انتخابات سالم تشکر و گزارش کار خود را در این مدت حضورش در مجلس ارائه کرد.

وی به بی توجهی دولت به منطقه ایذه و باغملک اشاره کرد و گفت : بی توجهی دولت به منطقه ما به گونه ای شده که گویا در نقشه ایران روی منطقه ما پونز گذاشته شده است و این به مردم ما برمی گردد که مطالبه گر نیستند .

پس از وی امام جمعه باغملک بعنوان سخنران دوم این جلسه به ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه اشاره  و فلسفه نماز جمعه را بیان کرد .

در این میان با آوردن نام امام (ره) توسط امام جمعه حضار به صلوات دعوت شدند که صدای آرام صلوات باعث شوخی کنایه آمیز وی به روسای ادارات شد.

امام جمعه باغملک خطاب به روسای ادارات با لحن شوخی گفت : آقای خادمی اولین جلسه شورای اداری است که شرکت می کند اگر ببینید روسای ادارات نسبت به صلوات فرستادن اینقدر شل و ول هستید نسبت به رئیس بودن ممکن است تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه باشکوه برگزار شدن نمازجمعه همت همه را می طلبد بیان کرد : شهرستان باغملک مصلی نماز ندارد ، مردم ،مسئولین ، نیروهای مردم نهاد و رسانه ها باید در این امر کمک کنند زیرا وضعیت سخت افزاری نمازجمعه در شان مردم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد در پاسخ به درخواست های نماینده مجلس گفت : در بحث فرهنگی و حل اختلافات طایفه ای ورود کردیم ، در بحث مسکن مهر وزارت خانه ها با رئیس جمهور همکاری نمی کنند ، در بحث نظام سلامت تحول بزرگی انجام شد و برجام که مهر بطلان تکیه به آمریکا بود.

در بخش دیگر این جلسه کردی رئیس آموزش و پرورش خارج از سین جلسه به بیان برخی مشکلات آموزش و پروش باغملک پرداخت و خطاب به آقای خادمی گفت:شما بعنوان سردار اشتغال معروف شدید و ما اکنون افراد متقاضی فارغ التحصیل  در رشته های مختلف در منطقه داریم که به کار گرفته نمی شوندو  حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر متقاضی پیش دبستانی هستند انتظار داریم در این زمینه کمک کنید .


کردی همچنین  به کسب موفقیت های دانش آموزان و فرهنگیان در مسابقات مختلف قرآنی و ورزشی و کسب رتبه اول در جذب نیروی بی سواد ، رتبه اول در جذب پیش دبستانی ، ورود خیرین مدرسه ساز به باغملک و وجود تعداد زیاد نیروی غیر بومی در شهرستان اشاره کرد .

فرماندار سخنران بعدی بود که با تذکر شدید صحبت خود را آغاز کرد.
وی از مدیران ادارات خواست تا افراد متفرقه را با خود به جلسه شورای اداری نیاورند و تنها کسانی که دعوت می شوند حضور یابند .

در این بین رفت  و آمدهای متعدد، صحبت کردن بعضی مدیران با تلفن همراه  باعث پرت شدن حواس حضار می شد .

حیایی اهوازی ضمن تبریک سالروز برگزاری اولین نماز جمعه خواستار پیگیری بخش مصلی نماز شد و از مدیران هم درخواست کرد از ظرفیت های حقوقی و حقیقی خود برای این بحث استفاده کنند.

وی در پاسخ به موضوعات بیان شده عنوان کرد : اگر می خواهید مملکت درست شود آموزش پرورش را درست کنید ، در بحث مسکن مهرتعاونی ها غفلت کردند ولی اکنون مشکلات  آب، گاز و برق حل شد وفقط  بحث خدمات اولیه عمرانی را باید انجام دهد.

بار دیگر میکروفن جلسه به خادمی رسید .

وی به ۲۷ هزار هکتار زمین کشاورزی در دزفول اشاره کرد که زهکشی و آبیاری شدند و در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار گرفتند ولی منطقه ما در این طرح جایگاهی ندارد .

خادمی گفت : اگر فکر می کنید وضعیت خوب است ادامه دهید در غیر اینصورت یقه مدیران را بگیرید .
در این میان قطع شدن سیم میکروفن نماینده مجلس باعث قطع شدن سخن وی شد .

همچنین صحبت های درگوشی فرماندار و نماینده مجلس قابل توجه بود

خادمی نیز خطاب به اداره مخابرات گفت : ما درخواست یک خط تلفن برای ناظر پروژه بیمارستان کردیم که تا کنون انجام نشد .
علیخانی رئیس مخابرات علت را هزینه ۱۲۰ میلیونی این خط بیان کرد.

همین موضوع باعث صحبت و بحث بین نماینده مجلس و رئیس مخابرات شد و به وی گفت اگر مخابرات مرکزی در این زمینه نمی تواند کاری کند و ۱۲۰ میلیون را نمی تواند تامین کند مخابرات شهرستان را تعطیل کنید ، اگر نمی توانید بودجه را تامین کنید از اطراف گدایی کنید تا این هزینه تامین شود .

علیخانی بیان کرد: محاکمه فایده ای ندارد ، بودجه وجود ندارد .

در این میان بلند شدن صدای امام جمعه در توضیح این قضیه برای پایان دادن به بحث همه را به سکوت و داشت ولی گویا بی فایده بود و این بحث و جدل رسمی بودن را از جلسه گرفت و جلسه غیرعلنی شد و در کمال ناباوری حضار بلندشدند و جلسه بدون اعلام قبلی پایان یافت .


بخش دیگر حضور نماینده مجلس در باغملک دیدار مردم و ارائه درخواست ها و مشکلات خود از همان سالن جلسات تا پای ماشین بود که این بخش حدود یک ساعت و نیم طول کشید.




ارسال نظرات
پر بیننده ها