کمیجان بیست و هفتمین مقصد جهادگران "دانشگاه امام حسین(ع)"
مسئول گروه جهادی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه رسالتی بر دوش جهادگران به ویژه جهادگران دانشجو است.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۶۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به حضور در اردوی جهادی گفت: گروه جهادی دانشگاه امام حسین(ع) به تعداد 80 نفر از اول مردادماه به شهرستان کمیجان وارد شده و در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم منطقه هستیم.

وی افزود: خواهران و برادران بسیجی این گروه در کمیته‌های مختلف در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی، اشتغالزایی و مشاوره فعالیت می‌کنند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: این گروه جهادی 27 اردوی جهادی در شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است از جمله خوزستان، هرمزگان، کرمان و... حضور داشته ولی اگر بخواهیم در بخش محرومیت قیاسی بین شهرستان کمیجان با دیگر استان‌های کشور داشته باشیم با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، وسعت و مرکزیت استان محرومیت کمتری داشته ولی باز هم محرومیت‌های خاص خود را دارد.

کریم‌زاده با اشاره به تغییر نگاه اردوهای جهادی گفت: در اردوهای جهادی کمی نگاه خود را تغییر داده‌ایم به نحوی که در اردوهای جهادی سال‌های گذشته به دنبال شناسایی مناطق محروم بودیم ولی با همگرایی شد با توجه به سوابق و تجربه‌ای که داشتیم تصمیم شد به مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر توجه داشته باشم.

وی افزود: تمامی ظرفیت‌های استان‌ها را شناسایی می‌کنیم، از اردیبهشت‌ماه که به شناسایی مناطق پرداختیم استان‌های مختلفی را بررسی و شهرستان‌های مختلفی را انتخاب کردیم.

مسئول گروه جهادی دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: برای نمونه در استان مرکزی شهرستان زرندیه و کمیجان را شناسایی اولیه را در اردیبهشت‌ماه داشتیم و زمانی که شناسایی‌ها از استان‌های مختلف تکمیل شد شهرستان کمیجان را برای خدمت‌رسانی برگزیدیم.

کریم‌زاده ادامه داد: با توجه به پتانسل‌ها و کاستی‌های مورد نظری که معیار انتخاب از سوی گروه بود این شهرستان انتخاب شد و امیدوارم بتوانیم در این منطقه مثمرثمر باشیم و کمکی در بحث محرومیت‌زدایی فرهنگی و عمرانی در این منطقه داشته باشیم.

مسئول گروه جهادی دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: سال 89 اولین حضور خود را در اردوهای جهادی تجربه کردم.

وی افزود: تمام تلاش گروه جهادی این است که بتوان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای محرومیت‌زدایی بهره بگیرد به طوری که تمام دستگاه‌ها و نهادها پای کار بیایند و درگیر بحث محرومیت‌زدایی شوند و تصور می‌کنم در این زمینه پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

کریم‌زاده با اشاره به ارتقاء سطح بهبود زندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با این توجیه وارد اردو شدیم که جایی از کشور مناطقی کمتر توسعه یافته وجود دارد که باید حضور پیدا کرده و تلاش کنیم برای رفع مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف، به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از شهرهای کوچک و حتی دور از پایتخت کشور از امکانات اولیه برخوردار است و منطقه محروم محسوب نمی‌شود به نوعی کمتر توسعه یافته است.

مسئول گروه جهادی دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: سعی جهادگران بر این است که به نوعی رفتار کنند که مردم منطقه تصور نکنند که به آنان ظلمی روا شده یا مورد اجحاف قرار گرفته‌اند، حضور جهادگران در مناطق باعث ایجاد امید و انگیزه در اهالی منطقه می‌شود اینکه افرادی هستند که نیتشان کمک به شماست.

وی افزود: هدف اردو تنها این نیست که بخواهیم باری از دوش مردم منطقه برداریم هدف مهم خودسازی حاضرین در اردو است که در روایات اسلامی نیز به آن تاکید شده، با دوری از موطن می‌توان درد مردم را از نزدیک لمس کرد.

در اردوهای جهادی نیز همین امر محقق شده به طوری که با وجود حضور در 27 اردو هنوز به دنبال این هستیم که بخواهیم در اردوهای بعدی نیز حضور پیدا کنیم و به نوعی با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شده و احساس مسئولیت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات