مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور:
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید بر اینکه حال طبیعت ایران خوب نیست یادآور شد: زمانیکه حال طبیعت کشور خوب نباشد یعنی اینکه ما با خود، دیگران و محیط زیست در آشتی نیستیم.
کد خبر: ۸۷۱۸۴۰۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

به گزارش بسیج از گیلان، حبیب الله اسماعیلی در نشست خبری افتتاحیه جشنواره آشتی با طبیعت که در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با بیان اینکه جشنواره مذکور بمدت 8 هفته در گیلان اجرا می شود اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای جشنواره آشتی با طبیعت سفیر آشتی با طبیعت می‌شود.

وی زباله های تولید شده توسط موسسه های صنعتی، زباله‌های شهری و دفع سنتی آن و زباله های رها شده توسط گردشگران و مسافران را از آسیب زنندگان به محیط زیست عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید بر اینکه حال طبیعت ایران خوب نیست یادآور شد: زمانیکه حال طبیعت کشور خوب نباشد یعنی اینکه ما با خود، دیگران و محیط زیست در آشتی نیستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای فرهنگ گردشگری است گفت: این فرهنگ نباید با آسیب رساندن به طبیعت همراه باشد بنابراین باید مراقب محیط ریست و آینده فرزندانمان باشیم.

وی با بیان اینکه گوهررود و زرجوب در گذشته بدلیل تنوع زیست محیطی، ماهیان زیادی داشت گفت: در حال حاضر بدلیل آلودگی این دو رودخانه خبری از تنوع زیست محیطی نیست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور بر لزوم داشتن نگاهی علمی به محیط زیست شد و گفت: وضعیت کنونی محیط زیست زنگ خطر جدی است تا نگاه علمی به این معضل داشته باشیم.

اسماعیلی هدف دانشگاه های نسل چهارم را پرورش شهروند با فرهنگ، مسئول و متعهد عنوان کرد و افزود: فرهنگ آشتی با طبیعت یکی از نیازمندی های اساسی جامعه است.

وی با اشاره به ثبت نام ۵۴۰ نفر متقاضی شرکت در جشنواره آشتی با طبیعت خاطرنشان کرد: آموزش، استفاده از زباله ها در بخش های هنری و تولید آثار هنری از پسماندها.... از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از پسماند زباله ها آثار هنری تولید می شود گفت: تولید آثار هنری با استفاده از باقی مانده مواد دور ریختنی یکی از برنامه های مهم در جشنواره مذکور است.

ارسال نظرات