داریوش ارجمند:

هنرمندان محتاج نگاه مردمند

جشن تولد داریوش ارجمند در موزه امام علی با حضور جمعی از هنرمندان و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۴۶۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جشن تولد داریوش ارجمند در موزه امام علی با حضور جمعی از هنرمندان و مردم برگزار شد.
 
داریوش ارجمند در این مراسم گفت: در فرهنگ من پیش از اینکه اروپایی ها به دنیای خرد برسند حکیم طوس فردوسی ما را با این دنیا اشنا کرد اما امروز از ان دور افتاده ایم.
 
وی افزود: حرفه ما حرفه غریبی است ما به نگاه مردم محتاجیم و به ان گره خورده ایم. من وقتی در میان مردم هستم احساس تنهایی نمی کنم.
 
او ادامه داد: در میان همکاران ما بسیاری از افراد مردم را از بالا نگاه می کنند اما این کار اشتباه است.تفاوت ما با دیگر مردم در کارمان است.حرفه ما است که ما را به سوی جاودانگی هدایت می کند.
 
ارجمند گفت:هنرمندان دوبار متولد می شوند.یکی زمان تولد حقیقی و یکی هنگام مرگ.حرفه ما یک حرفه بسیار وابسته به مردم است.ما در صحنه متولد می شویم و همانجا می میریم.
 
وی افزود:نگاه مردم ما را متعهد می کندو از گذرگاه انها وارد تاریخ می شویم.امکان ندارد کسی از سراپرده امیری و وزیری بالا رود و وارد تاریخ شود.تنها در میان توده مردم می توان بالا رفت و اوج گرفت.
 
ارجمند گفت:متاسفانه فروتنی و افتادگی در نسل جدید بازیگری کمتر دیده می شود. هنرمند باید ساعت ها در افتاب تمام قد به احترام مردم بایستد و به انها احترام بگذارد.هنرمند باید به حقیقت نه به تظاهر خاک پای مردم باشد‌.
 
داریوش ارجمند در ادامه این مراسم گفت:جلسه کتابخوانی بود و در ان بزرگان هنر حضور داشتند. یکدفعه وزیر ما به همراه رییس سازمان سینمایی بلند شد و دولا دولا رفت.گفتم کجا میروید البته بروید چون نهایتا میروید من 5 تا مثل شما را دیده ام و از این به بعد هم خواهم دید .اینجا یک عمر تجربه نشسته است و شما می توانستید در یکی از بلند گو ها اعلام کنید که من جلسه دارم.
 
وی گفت: الان شهرداری باید من را تحویل بگیرد چون از جنس من است من صبح ها که از خانه بیرون می ایم رفتگر هایی از جنس خودم می بینم.
 
وی گفت: ما از بزرگترین سرمایه داران تمدن بشر هستیم .ما حضرت علی داریم که روش و منشش بهترین الگو برای جهانیان است و باید از اینها در دنیایی که پر از ظلم است در جهت رشد فرهنگ خود استفاده کنیم. 
 
وی گفت: متاسفانه این روز ها گرفتار فرم و از محتوا تهی شده ایم در صورتی که هنرمندان ما خالق فرم های سرشار از محتوا هستند.
 
ارجمند گفت: عبودیت خدا، خدمت به سرزمینم و نوکری مردم شعار من است و تا زنده هستم به ان پایبندم.
 
در ادامه این مراسم داریوش اسد زاده بازیگر سینما گفت:مقابل ارجمند سر تعظیم فرود می اورم چون واقعا هنرمند است.
 
حسین محجوب استاد نقاشی و معماری درباره داریوش ارجمند گفت:همه عزیزان سرزمین ما مقام والایی دارند.
 
محمود عزیزی بازیگر سینما گفت: ناخدا خورشید سینمای ما را قوام بخشید و در راس ان داریوش ارجمند است.این تنها یک وجه از بازیگری او است.
 
وی افزود: وی صداقت بی نظیری دارد و به عنوان یک هنرمند مقطع هایی را قضاوت می کند.داریوش ارجمند به مجموعه ادبیات کهن ایران اشراف دارد و نسبت به فردوسی حساس است چون به ان اشراف کامل دارد.شاید عده ای حس کنند ادم خشنی است اما قلب مهربانی دارد.
 
داریوش اسد زاده بازیگر سینما در این مراسم گفت:یک زمانی در این مملکت10 هنرمند بود که واقعا هنرمند بودند اما الان هزاران نفر با نام هنرمند هستند اما در واقع هنرمند نیستند. اقای ارجمند را مدت ها است می شناسم و از دیرباز به عنوان الگو به رفتار او نگاه می کردم.
 
وی افزود: عده ای می گفتند داریوش در متن تصرف می کند اما او به جزییات دقت می کند و به بیان درست ان می پردازد.ما سکوت، تامل، تعمق و سینما را در بازی داریوش ارجمند می بینیم.معدود بازیگرانی هستند که در هر اثر متفاوت با اثر قبل ظاهر می شوند و داریوش جزو انهاست.
 
در پایان این مراسم کیک تولد 72 سالگی داریوش ارجمند بریده شد.
 
 
منبع: صداوسیما
ارسال نظرات
آخرین اخبار