سرلشگر محسن رضایی در گفت و گوی اختصاصی با «بسیج»:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر عربستان به پشتوانه آمریکا بخواهد علیه ایران شیطنت کند کاری میکنیم پشتیبانش در مهلکه او را تنها بگذارد.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۲۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
سرلشگر محسن رضایی در گفت و گوی اختصاصی با "بسیج" از البرز، با بیان اینکه تحریم ها یکی از دلایلی عدم وضعیت عادی اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است گفت: کارشکنی لیبرال‌ها و تکنوکرات ها در اقتصاد ایران عامل دیگری برای این امر است و هم اکنون نیز این گروه ها سنگ‌اندازی می‌کنند تا زمینه را برای برگشت آمریکا فراهم کنند.

وی افزود: هواداران انگلیس، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین کارشکنی می‌کنند و یا در تنظیم قراردادها، خرابکاری میکنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در حال حاضر قضاوتی نخواهیم داشت و همچنان کودتا را محکوم میکنیم و قبول نداریم با کودتا کردن انتخاب مردم زیر سوال برود.

وی گفت: عربستان هم در تمام پروژه هایی که انتخاب کرده شکست خورده است در یمن تا الان کاملا شکست خورده، در سوریه با شکست مواجه شده و چون ناامید است موج جدیدی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده و می خواهد ناامنی را از منطقه به داخل ایران بکشاند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عربستان  اقداماتی در پاکستان و جوار سیستان و بلوچستان ودر شمال عراق انجام داده است و این تحرکات اخیر عربستان مربوط به این است که در پروژه های منطقه ای کاملا شکست خورده و اکنون می خواهد حرکت جدیدی را امتحان کند که تا الان همه آنها خنثی شده است.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جنگ عربستان علیه ایران متصور است بیان کرد: عربستان غلط میکند به ایران چشم دیگری داشته باشد لذا ممکن است در قسمت هایی دیوانگی هایی داشته باشد مثلا در خلیج فارس ولی چشم امید عربستان به این است که اگر کاری کرد آمریکا در پشت سر او قرار میگیرد و ما فرمول آن را پیدا کرده ایم و کاری میکنیم تنهای تنها بماند و آمریکا در مهلکه
او را رها کند و  بلایی به سر او می آوریم که تا ابد از یادش نرود.

وی در ادامه تصریح کرد: علت مخالفت ما با عربستان این است که از مرز ها عبور کرده و در سوریه و عراق دخالت میکند و دلیل مخالفت ما با آل خلیفه و کودتاچیان این است که انتخاب مردم را زیر سوال برده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه قاطعیت جمهوری اسلامی و مقاومت بر سر مواضعش قطعا آمریکایی ها را شکست میدهد, افزود: راهبرد جمهوری اسلامی در منطقه پاسداری از ارزش های انقلاب است که سه اصل انتخاب مردم، احترام به مرزهای بین الملل و عدم دخالت در امور داخلی کشور ها باید در آن رعایت شود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: اگر در جایی دخالت صورت گیرد، ما از آن کشور حمایت میکنیم و اگر جنگ شود و از مرز ها عبور کنند و دولت آن کشور از ما تقاضا کند کمک خواهیم کرد و اگر کودتایی صورت بگیرد آن ها را محکوم خواهیم کرد.
 
استاد دانشگاه امام حسین (ع) در خصوص سوال خبرنگار مبنی بر اینکه گزینه های پیش روی جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا چیست؟ گفت: مقاومت مهم ترین ابزار است و نباید عقب نشینی کنیم چون در این صورت آمریکا پیروز می شود و اگر مقاومت کنیم سر او به دیوار خواهد خورد چرا که مقاومت ما بسیار منطقی است چرا که اصل انتخاب مردم هستند و مرزهای بین المللی باید به رسمیت شناخته شود و کسی از مرز های حق تجاوز ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حفظ استقلال, عدم دخالت و به رسمیت شناختن مرزهای کشور, سه شعار ماست که آزادی خواهان دنیا و حقوقدان دنیا طرفداری و این بهترین سیاست خارجی است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به حقوق های میلیونی در دولت فعلی گفت: باید از دولت بخواهیم از این حالت بی تفاوتی خارج شوند و بحث حقوق های نجومی تست خوبی برای دولت بوده است هرچند که یک عده ای هم آمدند و علیه نظام از آن استفاده کردند ولی این فشار دولت را به تحرک وادار کرد و معلوم شد خواست مردم میتواند تاثیر بسیاری داشته باشد، هر چه خواست مردم در چهار چوب امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد آثار و برکات بیشتری خواهد شد و من توصیه میکنم نقد منصفانه را نیروهای انقلاب در پیش داشته باشند و کوتاه نیایند.
ارسال نظرات