فیلم سینمایی «سلام بمبئی» اولین فیلمی است که توسط اعضای کمیسیون فرهنگی دیده شده است حال باید دید چه چیزی باعث نگرانی سازندگان اثر بوده که این فیلم ایرانی هندی را در یکی از استودیوها برای برخی از اعضای کمیسیون به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۲۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، فیلم سینمایی «سلام بمبئی» ساخته قربان محمدپور اولین فیلمی است که توسط تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دهم دیده شده است. اما سوال اینجاست که عوامل سازنده اثر از چه چیزی نگران بودند که فیلم را برای اعضای کمیسیون فرهنگی در یکی از استودیوها به نمایش درآوردند؟

از ابتدایی که این فیلم قرار بود از تولیدات مشترک ایران و هند باشد کارگردان اثر در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها درباره حضور آیشواریا در این فیلم  گفت: یکی از شرایط ما برای حضور این بازیگر در فیلم سلام بمبئی حضور با حجاب در همه صحنه های فیلم است و خوشبختانه این شرط را پذیرفته اند. 

اما در عکس های منتشر شده از این اثر شاهد حضور این بازیگر بی حجاب در بخش های مختلف فیلم هستیم. البته حضور زن بازیگر و بی حجاب در فیلم های دیگر از جمله «من سالوداور نیستم» و «گذشته» تجربه شده است. اما نکته حایز اهمیت صحبت های کارگردان قبل و بعد از فیلمبرداری اثر است. محمدپور تاکید داشته است:  فیلم هندی ایرانی است تلاش کردم  تمام المان های بالیوودی را در فیلم بگنجانم زیرا فیلم اکران گسترده درهند خواهد داشت .

 

 

یکی از شاخصه ها سینمای بالیوود رقص است. با توجه به این مهم که کارگردان اثر تاکید داشته که به المان های بالیوودی توجه داشته است، هر مخاطب آگاهی بدون این که فیلم را ببیند به این مهم دست می یابد که اثر حتما واجد صحنه‌های رقص است. اگر کارگردان از رقص زنان در فیلم استفاده نکرده باشد و یا ممیزی ارشاد اجازه استفاده از این صحنه ها را در فیلم نداده باشد حتما رقص مردان در اثر وجود خواهد داشت. 

حال باید دید با این نگاه و این مهم که عوامل سازنده قصد دارند فیلم را بعد از ایام عاشورا و تاسوعای حسینی به نمایش درآورند توانسته اند نظرتعدادی از  اعضای کمیسیون فرهنگی را با خود همراه کنند و تلویحا اجازه و امکان نمایش حرکات موزون مردها را در فیلم بلا مانع بدانند.

نکته قابل توجه دیگر این که آیا حوزه هنری سینماهایش را در اختیار فیلمی با این مشخصات خواهد گذاشت؟ حوزه هنری پیش از این سینماهایش را در اختیار فیلم «من سالوادور نیستم» قرار داد و با تذکر اماکن  سینماها مجبور شدند عکس بی حجاب بازیگر کمتر دیده شده خارجی را از پوستر حذف کنند.

حال باید دید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای در اختیار قراردادن سینماهایش به این فیلم که از بازیگر مشهور هندی بهره برده و دارای صحنه های رقص و آواز است چه تمهیدی می اندیشد . آیا این بار هم به سیستم عرضه و تقاضا توجه می کند یا به ارزش ها و اهداف خود پایبند خواهد ماند؟
 
 
منبع: افکار
ارسال نظرات