معرفی شاعر سخت کوش مهریز؛

عطار مهریزی با یک دیوان شعر و غزل

وی درسال 1335خورشیدی در محله سرحوض مزویر آباد دیده به جهان گشود شغل اصلیش عطاری است ولی درکنار مغازه داری، نهالستان پسته وباغ زعفران پرورش می دهدوصاحب اشعار وغزل هایی است که در کتاب «دیوانی برای دیوانه ای »به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۷۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، میرزاغلامحسین زارع بیدکی معروف به میرزا غلامحسین درسال 1335خورشیدی در محله سرحوض مزویر آباد دیده به جهان گشود.

وی درس خواندن را تا کلاس ششم بیشترادامه نداد و پس از ازدواج درسال 1358 خورشیدی صاحب 5فرزند شد.شغل اصلی میرزاغلامحسین عطاری است ولی درکنار مغازه داری، نهالستان پسته وباغ زعفران پرورش می دهد که این دو محصول کشاورزی اورا بعنوان کارآفرین موفق درسطح شهرستان معرفی کرده است .

میرزاغلامحسین گفت: دوسال نهال کار نمونه استانی ویک سال نیز زعفران کار نمونه کشوری شد.

در عطاری او 4نفر مشغول به کار هستند و در نهالستان وباغ زعفرانش نیز 6نفر به طور ثابت ودر فصل نهال کاری وبرداشت زعفران 80نفر به طور فصلی مشغول به کارهستند.

وی صاحب کتاب دیوانی از دیوانه ای است که درباره چگونگی شعر سرودنش گفت: بعداز ازدواج همسرش مریض بوده وازنظر مالی بضاعت کافی نداشته است ومجبور بوده هم نان آور خانه باشدوهم کارهای منزل را به کمک همسرش انجام دهد .ولی بعد از تولد بچه ها مشکلاتش زیادتر شده و مشکلات زندگی عرصه را بر او تنگ کرده بود وهمین امرباعث شد برای تخلیه روانی خودبه گفتن شعر روی بیاورد.

وی ادامه داد: در شعرهایش همیشه خود را به صبر و بردباری توصیه کرده و به همین دلیل کم کم در برابر مشکلات زندگی اش صبرپیشه کرد.

میرزا غلامحسین گفت : در زمان تحصیلش همیشه در درس انشا نمره ای بالا داشته و پدرش با اینکه بی سواد بود ولی مشوقش بود و برایش کتاب می خریدتا بتواند بخواند و بنویسد.اما میرزا مشوق اصلی در سرودن شعردخترش را معرفی کردوگفت بااینکه سن کمی داشته است ولی همیشه شعرهای پدررا به مدرسه می برده وبرای معلم وهمکلاسی هایش می خوانده و همین امر باعث شده که وی به سرودن اشعارش ادامه بدهد.

وی درباره چاپ کتاب «دیوانی از دیوانه ای» گفت : هرگز به فکر چاپ شعرهایش نبود ولی با پیگیری های پسرش که اصرار داشته نوشته وشعرهای پدرراسازماندهی کند تصمیم به چاپ کتاب گرفت و باهزینه شخصی در حدودصدمیلیون ریال این کاررابه پایان رساندوهزار نسخه از این کتاب رابه چاپ رساندند و تا کنون 700نسخه آن به فروش رفته است.

میرزاغلامحسین درباره انتخاب نام کتابش گفت: که نام راخودبرای این کتاب برگزیده است وبعد از مشورت باچنداستاد ادبیات به طور قطعی این نام را برکتاب خود چاپ کرد..

قابل ذکر است 5 نسخه از این کتاب به آستان قدس رضوی اهدا شده است وبرای کتابخانه اسناد مجلس نیز فرستاده شده است.

میرزا گفت :حدود پانصد بیت دیگر شعربه تازگی سروده است و اگر کتابش را تجدید چاپ کند این ابیات را اضافه می کند وی بزرگترین غزل خودرا با نام «دیوونه نومه» با صد وبیست بیت معرفی کرده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار