خبرهای داغ:
نگاهی به زندگی شهیدی از عملیات مرصاد؛

شهیدی که هنوز صدای اذانش در شهر شنیده می شود

عملیات مرصاد یکی از عملیات های مهم دفاع مقدس بود که در آن اقشار مختلف مردم در کنار نیروهای نظامی به دفاع از کشور پرداختند.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۹۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور، شهید حشمت الله گودینی از خیل شهدای والامقامی است که خون پاکش در به ثمر رسیدن نهال انقلاب دخیل بوده است. شهید حشمت الله گودینی در تاریخ 1/10/1335 در روستای گودین شهرستان کنگاور در خانواده ای کشاورز و زحمتکش متولد شد.

 

این شهیدوالا مقام در سال 1342 تحصیلات ابتدایی را آغاز کرد و به علت مشکلات دوری محل تحصیل نتوانست تحصیلات را ادامه دهد و با شروع انقلاب اسلامی شغلش کشاورز بود.

 

شهید از دوران طفولیت علاقه عجیبی به اسلام و ائمه اطهار داشت و قبل از اینکه به سن بلوغ برسد به واسطه صدا و صوت خوشی که داشت موذن مسجد روستا بود و در تمام مراسم مذهبی و ایام سوگواری شرکت فعال داشت.

 

پس از اوج گیری انقلاب مردم در سال 57 با بینش عمیق اسلامی که داشت اطلاعیه های حضرت امام (ره) را بدست آورده و در جهت پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می کرد و این عمل را تا پیروزی کامل انقلاب ادامه داد.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به علاقه و دلبستگی شدید که به اسلام و امام و انقلاب داشت به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های نبرد حضور فعالانه داشت.

 

مسئول یگان حفاظتی نماز جمعه کنگاور در زمان حیات مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد عراقی، مسئول یگان حفاظتی نماز جمعه اسلام اباد غرب، مسئول تبلیغات تیپ نبی اکرم (ص)، مسئول تعاون سپاه کنگاور، مسئول گروهان احتیاط در عملیات غرورآفرین مرصاد که به عنوان آخرین سمت شهید نام گرفت از جمله مسئولیت های شهید در سپاه بود.

 

شهید حشمت اله گودینی در فاصله زمانی این مسئولیت ها در بیشتر عملیات های جنگی شرکت می کرد به طوری که در  یکی از عملیات های غرب کشور در میمک مجروح شد. جانبازی شهید به همان مورد ختم نشد و در پادگان ابوذر نیز بار دیگر مجروح شد.

 

شهید والا مقام  با سمت مسئولیت گروهان احتیاط در عملیات مرصاد، در تاریخ 67/5/2 در دشت دیره سرپل ذهاب شربت شهادت را نوشید و هم اکنون مزار شهید در گلزار شهدای گودین واقع شده است.
ارسال نظرات