خبرهای داغ:
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین :

احداث نیروگاه بادی با مشارکت آلمانی ها در قزوین

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین از احداث نیروگاه بادی با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۹۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بهنام ملکی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین در جلسه بررسی طرح احداث نیروگاه بادی در تاکستان و قزوین بیان کرد: در اجرای طرح های مشترک باید منافع طرفین مورد توجه قرار گیرد تا انگیزه تسریع در کار فراهم شود.

وی ادامه داد: با حضور یک تیم آلمانی در استان قزوین ظرفیت سرمایه گذاری مشترک برای احداث نیروگاههای بادی در قزوین و تاکستان بررسی شده و هماهنگی و تعامل دستگاههای خدمات رسان و ذیربط برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بسیار مطلوب است و باید این روند باتوجه به منافع استانی روز به روز تقویت شود.

 مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین تصریح کرد: به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی استان در سال های اخیر به ویژه پس از برجام شاهد حضور سرمایه گذاران متعددی از کشورهای خارجی برای اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی هستیم و در حوزه انرژی هم از چند کشور تقاضای مشارکت داده اند که در حال بررسی است.

 وی اعلام کرد: برای اینکه وضعیت متقاضایان قبلی مشخص شود درصدد هستیم درخواست های گذشته در حوزه نیروگاهی استان را به سرعت بررسی کنیم تا اگر طرحی بیش از یک سال به مرحله اجرا نرسیده تصمیم گیری شود تا اگر کار انجام نمی شود مجوزها باطل شده و در اختیار دیگران قرار گیرد.

 ملکی اعلام کرد: وضعیت طرح احداث نیروگاه بادی با مشارکت شرکت آلمانی باید در مدت یک هفته تعیین تکلیف شود و میزان زمین لازم و سرمایه گذاری و ظرفیت طرح به دقت ارزیابی کارشناسی شود.

 در ادامه سرمایه گذار آلمانی اظهار کرد: با تجربه احداث نیروگاه های بادی در کشورهای مختلف آمادگی داریم در ایران هم از این نوع نیروگاه ها احداث کنیم.

 نیکولاس ایچرت افزود: در ارزیابی از برخی مناطق استان قزوین از جمله تاکستان مشاهده شد ظرفیت های طبیعی بسیار خوبی در این محدوده وجود دارد که با داشتن ظرفیت های زنجیره ای نیروگاه از طراحی تا اجرا در صورت وجود بستر مناسب برای مشارکت در این استان هم آماده همکاری هستیم.

 وی گفت: تاکنون در ۱۸ کشور جهان نیروگاههای بادی توسط این شرکت ایجاد شده و بیش از یک هزار و ۹۰۰ توربین را نصب کرده ایم و ۸ هزار و ۱۰۰ توربین نیز در دست اجراست.

 این سرمایه گذار آلمانی در خصوص راه اندازی نیروگاه در قزوین گفت: در گام اول برای ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی آمادگی داریم که حدود ۷۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت و طرح های ما برای حضور در ایران بلند مدت است و در گام بعدی ظرفیت نیروگاه بادی قزوین تا ۱۰۰ مگاوات خواهد رسید.

 وی خاطر نشان کرد: در صورت موافقت با اجرای این طرح از نیروها و امکانات بومی و استانی استفاده خواهیم کرد تا اشتغال برای منطقه ایجاد شود و هزینه های شرکت هم کاهش یابد.

گفتنی است در ادامه این جلسه در خصوص نحوه اختصاص زمین، تعیین محل موقت برای استقرار دکل ارزیابی و سنجش باد و نحوه مشارکت خارجی تبادل نظر شد.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار