خبرهای داغ:
رئیس هیئت کوهنوردی استان قم از صعود تیم ۹ نفره ای متشکل از کوهنوردان استان قم به قله کاربک در گرجستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۳۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
صعود تیم ۹ نفره کوهنوردان قم به قله کازبک گرجستان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی مصطفی لو در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در نخستین برنامه برون مرزی کوهنوردی قم در تابستان امسال، تیم ۹ نفره کوهنوردی قم موفق شد روز گذشته به ارتفاعات قله کازبک در کشور گرجستان صعود کند و موفقیت جدیدی برای جامعه کوهنوردی استان قم به ارمغان بیاورد.

وی افزود: تیم ۹ نفره‌ کوهنوردان قمی شامل علی شریفیان مهر، کاظم شمس اللهی، محمد علی واعظ، امیر احمد جمال، میلاد کریمی، مهدی مصطفی لو، حمید کریمی، نرگس میر قائمی و زهره حق بین به قله کازبک در کشور گرجستان صعود کرد.

رئیس هیئت کوهنوردی استان قم گفت: صعود کوهنوردان قمی به این قله به صورت تیمی برای نخستین بار شکل گرفته است در حالی که قله کازبک ۵ هزار و ۴۷ متر ارتفاع دارد و از قلل فنی است که کوهنوردان در صعود به آن با یخ و برف نیز درگیر شدند.

مصطفی لو بیان داشت: ۲ نفر از این جمع ۹ نفره پس از صعود به کازبک به قم باز نخواهند گشت بلکه راهی روسیه می شوند تا به قله البروس روسیه صعود کنند که به بام اروپا مشهور است و صعود به البروس نیز موفقیت جدیدی برای کوهنوردی قم خواهد بود که برای نخستین بار اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: کوهنوردی در قم رشته‌ای همگانی است که در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته اما هنوز هم ظرفیت بالقوه زیادی برای همگانی سازی و حضور فعال تر مردم در ارتفاعات دارد و علاوه بر جنبه ورزشی، به دلیل جلوه‌های تفریحی و گردشگری دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است که در رشته های ورزشی دیگر یافت نمی شود.

رئیس هیئت کوهنوردی استان قم تصریح کرد: گروه های کوهنوردی استان قم به طور معمول در روزهای پایانی هفته یا ایام تعطیل اقدام به برنامه‌ریزی سفرهای کوتاه یا بلند به ارتفاعات داخل استان یا بیرون از قم می کنند و میل و اقبال به کوهنوردی به طور مداوم در حال افزایش است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها