مردم در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ابتلای جامعه به آن، نقش بسزایی دارند و در این راستا کمک شایانی به دولت و حکومت میتوانند داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۷۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این مطلب که چاره اندیشی برای همه نابسامانی های اجتماعی توسط حکومت، تصور صحیحی نیست گفت: مردم در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ابتلای جامعه به آن، نقش بسزایی دارند و در این راستا کمک شایانی به دولت و حکومت میتوانند داشته باشند.

مهندس جمشید انصاری با اشاره به ورود متکدیان از سایر استانها به زنجان افزود: بررسی ها نشان می دهد معتادان متجاهر هزینه مواد مخدر خود را از دو روش سرقت های خرد و کمکهای مردمی تأمین می کنند لذا مردم باید با هوشیاری و آگاهی از این موضوع که کمک های مالی آنها به معتادان کمک به شیوع و تداوم اعتیاد است، با این پدیده اجتماعی ناپسند مقابله کنند.

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این جلسه بر افزایش مرکز تبصره 2 ماده 16 تأکید نمود و گفت: ایجاد چنین مراکزی در پاکسازی استان از معتادان متجاهر موثر خواهد بود.

حمید رضا شهبازی با بیان اینکه حضور متکدیان معتاد در چهارراهها اثر نامطلوبی بر چهره شهر گذاشته و موجب بروز نگرانی در خانواده ها شده، خواستار پیگیری موضوع شد.

وی تشکیل جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستانها را ضروری عنوان نمود و افزود:: یکی از معیارهای ارزیابی در سطح کشور، تشکیل این جلسات است البته به شرطی که خروجی مناسبی داشته باشد.

همچنین در ادامه مسیح‌الله سلطانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به مشکلات موجود در برگزاری جلسات سمن‌ها برای انجام فعالیت‌هایشان گفت: ما به دنبال تأسیس خانه سمن‌ها در استان هستیم و مذاکره لازم با چند اداره کل صورت گرفته تا محلی را جهت فعالیت و برگزاری جلسات سمن های دارای مجوز، در اختیار دفتر امور اجتماعی قرار دهند.

در ادامه نیز مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان همچنین از تشکیل ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی به ریاست استاندار زنجان خبر داد و گفت: در این ستاد 3 آسیب اجتماعی اولویت دار اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی مشخص شده و در صورتی که دستگاهی آمادگی اجرا و برگزاری برنامه‌ای را داشته باشد، دفتر امور اجتماعی نیز همکاری لازم را در زمینه تامین هزینه استاد و برگزاری برنامه انجام خواهد داد.

همچنین جلسه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گزارش مقابله ای 4 ماهه سال جاری را ارائه نمود و گفت: در این مدت بیش از 607 کیلو گرم انواع مواد مخدر اعم از سنتی، صنعتی و مواد پیش تاز شیشه کشف و ضبط ،979 نفر دستگیر و 168 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شده است.

سرهنگ شیر محمدی افزود:در 4 ماهه سال جاری بیش از 213 هزار عدد انواع قرص های روانگردان و ترامادون با انجام کار اطلاعاتی و بصورت محموله ای قبل از پخش، درسطح استان کشف شد.

وی اظهار داشت: در 4 ماهه سال جاری بیش از 282 نفر از معتادان متجاهر و ولگرد جمع آوری و به مرکز تحویل داده شده است.

ارسال نظرات