سوال کردن از بانک‌ها در جلسات اقتصادمقاومتی کلید خورد

اولتیماتوم استاندار مرکزی به بانک‌ها

استاندار مرکزی گفت: یک هفته به بانک‌ها فرصت می‌دهم تا ببینیم فرجام پرونده‌هایی که به شعبات آن‌ها ارسال شده چه می‌شود و در صورت کم کاری با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۳۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی پیش ازظهر امروز در شانزدهمین ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات این استانداری برگزار شد با اشاره به روند برگزاری جلسات ستاد گفت: اینکه در چنین جلساتی موضوع به بحث گذاشته می‌شود برای این است که دریابیم تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته و در چه مسیری حرکت می‌کنیم.

وی افزود: هیچکس از اقدامات انجام شده تاکنون رضایت نداشته و در همین راستا باید کمیته‌ای ذیل ستاد اقتصادمقاومتی تشکیل شود تا به رصد عملکرد بانک‌ها بپردازند، همه قبول داریم که مشکل کشور بیکاری است و بایستی برای رفع این مشکل تلاش کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دبیران این کمیته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی هستند که باید جلساتی را در راستای ستاد اقتصادمقاومتی با مدیران بانک‌ها و مدیران صنایع و نهادهای مربوطه برگزار کنند تا بتوان بهره بهتری را از این جلسات برد.

زمانی‌قمی ادامه داد: بانک‌ها باید خودشان را برای شرایط فعال‌تری آماده کنند و از این روند کسالت آور و طولانی پرهیز کنند، من از سیستم بانکی در نهاد ریاست جمهوری هم گلایه کردم این روندی که آنان در پیش گرفته‌اند اشتباه است.

وی افزود: نسبت به پیگیری پرونده‌های ارجاع شده از طرف صنایع به بانک‌ها عمل خواهیم کرد و اگر هم شده یک هفته به بانک‌ها فرصت می‌دهم تا ببینیم فرجام پرونده‌هایی که به شعبات آن‌ها ارسال شده چه می‌شود و در صورت کم کاری با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فضای کشور آنگونه نیست که بتوان به مانند سال‌های گذشته به افکار عمومی پاسخ داد بایستی تغییراتی صورت گیرد.

زمانی‌قمی با اشاره به لزوم تغییر در سیستم بانکی گفت: نیاز اصلی کشور تحقق اقتصادمقاومتی و اجرایی کردن منویات مقام‌معظم رهبری است و با فشارهایی که بر سیستم بانکی وارد می‌کنیم شک نکیند که مدیران عامل بانک‌ها در مرکز نیز به این جریان می‌پیوندند.

وی افزود: بانک‌ها باید به دنبال این باشند که از تسهیلاتی که در اختیار دارند برای رفع مشکلات و معضلات واحدهای بهره گیرند، همه کسانی که با دولت کار می‌کند در حوزه اقتصادبایستی به شخص استاندار پاسخ دهند و اینکه بخواهند براساس بخشنامه‌های خود عمل کنند مورد قبول نیست باید سخنان استاندار در ستاد اقتصادمقاومتی بیشتر از بخشنامه ها مورد توجه مدیران بانکی قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کلید سوال کردن از بانک‌ها در جلسات اقتصادمقاومتی رقم خورده پس بانک‌ها بدون هیچ بهانه‌ای باید پاسخگوی اعضا و مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی باشند و بدانند که مواخذات این سال با سال‌های گذشته متفاوت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات