نماینده مردم رباط کریم در مجلس در گفتگو با«بسیج»:
نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: رسانه ها باید در آگاهی دادن به مردم در مورد اعتیاد، مرگ و میر ناشی از آن، تأثیرات آن بر زندگی ها قلم زنی کرده و به میدان بیایند.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۶۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش پدیده اعتیاد در کشور و آسیب های ناشی از آن گفت: اعتیاد تأثیرات بسیار منفی و خطرناکی را در جامعه مخصوصاً بر خانواده ها خواهد گذاشت.

وی افزود: بخشی از مشکل اعتیاد مربوط به قانونی بود که مجلس هشتم آن را یک مریضی دانست و ما به عنوان قضات گفتیم که اعتیاد مریضی نیست بلکه اعتیاد به ویژه شیشه و کراک و هروئین جرم است؛ لذا این قانون تعدیل شد؛.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اعتیاد باعث می شود خانواده ها از هم گسسته شوند به همین دلیل ما باید از گرایش افراد به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر به طور جد پیشگیری کنیم امروز باید دادسراها و مسئولان سیاسی، امنیتی، انتظامی و دادسراها به میدان بیایند و فرمانداری ها نیز باید برای جلوگیری از این بزه کمپ های ماده 17 را زیر نظر شبکه های بهداشت در شهرستان ها دائر کرده و افراد معتاد را برای ترک اعتیاد به سمت این کمپ ها سوق دهند.

نوروزی در ادامه خاطر نشان کرد: خلأهای قانونی در این زمینه باید بررسی شود و راهکارهایی را به عنوان لایحه از طریق دولت به ما ارائه شود، باید اذعان کینم تا زمانی که یک عزم همگانی از مسئولان سیاسی، انتظامی، قوه مقتنه، قضائیه و مجریه رخ ندهد جلوی این بزه را نمی توان گرفت.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از افزایش اعتیاد در سطح جامعه تأکید کرد: رسانه ها باید در آگاهی دادن به مردم در مورد اعتیاد، مرگ و میر ناشی از آن، تأثیرات آن بر زندگی ها و اینکه چه میزان به کشور ما ضربه می زند قلم زنی کرده و به میدان بیایند.

وی در خاتمه بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر گرفتار باندهای بین المللی قاچاق مواد مخدر از طریق افغانستان و پاکستان و طراحان سیاسی بین المللی هستیم که می خواهند از طریق مواد مخدر و ترویج فساد انقلاب اسلامی را متزلزل کنند و شبکه های خانوادگی را از هم بگسلند و این مسئله بسیار مهمی است که حتماً و سریعاً باید مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات