خبرهای داغ:
سی‌بی‌اِس نیوز در مطلبی نوشت قتل‌عام فجیع "ساگامیهارا" ادعاها درخصوص امن بودن ژاپن را به چالش کشیده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۱۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌بی‌اِس نیوز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد سه‌شنبه، فردی با چاقو به یک مرکز مراقبت از معلولان در شهر «ساگامیهارا،» در غرب «توکیو،» پایتخت ژاپن، حمله کرد.. در این اقدام جنون‌آمیز که مرگبارترین حمله چند دهه اخیر در ژاپن لقب گرفت، 19 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند. ضارب 26 ساله که «ساتوشی اوماتسو» نام داشت و از کارمندان سابق این مرکز بود، پس از تسلیم شدن به پلیس انگیزه این حمله را چنین عنوان کرد: «می‌خواستم معلولین را از این جهان حذف کنم.» ساتوشی در اعتراف‌نامه خود به مجلس ژاپن پس از تشریح جزئیات نقشه خود، نوشته است: تمامی معلولین جهان باید نابود شوند.  

در این گزارش آمده است: این حمله تردیدهایی را درخصوص اینکه ژاپن یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است، بوجود آورده است. علی‌رغم آنکه نظام امنیتی ژاپن برای کنترل جرائم خشونت‌آمیز کارایی چندانی ندارد، نرخ ارتکاب قتل در این کشور (به ازای هر 100 نفر، یک قتل) نسبتاً پایین است. 

نگارنده گزارش همچنین می‌افزاید: یکی از متخصصان جرم‌شناسی معتقد است شمار پایین قتل‌عام‌ها در ژاپن باعث افزایش کاذب اعتماد به نفس ژاپنی‌ها درخصوص امنیت بالای این کشور شده است. توکیو برای برقراری امنیت به نظام اجتماعی خود تکیه کرده است که در آن آزادی فردی برای تأمین امنیت اجتماعی قربانی می‌شود. 

سیاست توکیو جلوگیری از گرایش افراد به انجام اقدامات تبهکارانه است. اما، به نظر می‌رسد این سیاست دیگر راه‌گشا نیست. یکی از متخصصان جرم‌شناسی معتقد است ژاپن نیز همانند کشورهای دیگر باید برای مقابله با اقدامات جنایتکارانه برنامه‌ریزی کند و با تأمین طرح‌های کاربردی، برای مدیریت جدی‌ترین بحران‌ها در این زمینه، آماه باشد.  
ارسال نظرات
پر بیننده ها