عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:
کد خبر: ۸۷۱۸۹۳۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

 هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت نباید وعده 100روزه می‎داد بعضی تصور کردند طی 100 روز رونق و کار و تلاش ایجاد می شود و همه چیز حل می‎شود ولی عملی نشد زمان سپری شد و موکول به مرحله بعد اعم از مذاکرات و 5+ 1 و برجام شد؛ تصور این بود توافق برجام انجام بگیرد، نقل و انتقالات پولی  اعم از سوئیفت ایجاد می‎شود لذا مسوولان هرچه طرف مقابل مطرح کرد را پذیرفتند.

خادمی بیان داشت: ارتباط بین بانکی، نقل و انتقالات مثل سوئیفت و...ایجاد نشده است، تحریم ها را کامل برنداشتند و فشار اقتصادی برای دولت ها و شرکت‎ها حاکم است تا با ایران کار نکنند، کشورمان نمی‎تواند صادرات و واردات داشته باشد لذا تجارت جهانی برای کشورمان منفعتی نداشته است.

عضو کمیسیون انرژی بیان داشت:  سایه تحریم هنوز بر سر اقتصاد کشورمان هم وجود دارد برخی از مسوولان مطرح می‎کنند اگر این توافق صورت نمی گرفت شاید ارز به ما حمله کند ولی واقعیت این است که تابحال نتوانسته حمله کند.

خادمی اذعان داشت: بهرحال توافقات هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و بارها رهبری هم تاکید داشتند، ما به قول های خودمان عمل کردیم و هر چه گفتند را قبول کردیم چند صد میلیارد انرژی اتمی را هزینه کردیم و کنار گذاشتیم و صبر کردیم، ولی طرف خارجی وعده های داده شده را عملیاتی نکرد و ما را در مذاکرات فرسایشی قرار داد.

وی در خاتمه افزود: خارجی ها با بهانه‎های مختلف از طبقات مختلف می‎گیرند، یکی ار باج های جدید در  بحث قرارداد نفتی که موسوم به آی پی سی است، باجی که به خارجی ها می‎دهیم که از نظر اقتصادی کشورمان را زیر سوال می‎برد.  

ارسال نظرات