فرماندار ساوه گفت: با شرایط سختی که بانک‌ها اعمال کرده‌اندتنها یک واحد از 600 واحد تولیدی این شهرستان به دریافت تسهیلات شده است.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۳۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمد بهاروند پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصادمقاومتی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: بانک‌ها آنگونه که باید و شاید همکاری لازم را در ارائه تسهیلات نداشته‌اند و همکاری بسیار ضعیفی در این زمینه داشته‌اند.

وی افزود: خروجی این جلسات باید مورد توجه بانک‌ها قرار گیرد چراکه خروجی تمام این جلسات مبنی بر این است که بانک‌ها عنایت بیشتری نسبت به واحدهای تولیدی داشته باشند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: اگر بانک‌ها در این عرصه همکاری لازم را با واحدهای تولیدی داشته باشند چرخه تولید استان به حرکت درآمده و اقتصاد پویایی را ایجاد می‌کند.

بهاروند با اشاره به اینکه مصوبات دولت باید اجرایی شود، گفت: مدیران بانک‌ها این موضوع را مورد توجه قرار دهند که وقتی دولت تصمیم گرفته که چک‌های برگشتی و معوقات را نباید مبنا قرار داده و زمینه تعطیلی صنایع را فرآهم کنیم باید به این قانون عمل کرده و با واحدها مطابق قانون همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: بنابراین نیاز است که بانک‌های عامل مقداری در این مسئله همکاری را افزایش داده و درصدد رفع مشکلات واحدهای مشکل‌دار باشند، لازم است که برای پرداخت تسهیلات شرایط سختی را اعما نکنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: اگر واحدی 60 درصد فروش داشته باشد دیگر نیاز به مراجعه به برای دریافت تسهیلات ندارد متاسفانه برخی از توقعات را خود مدیران و مسئولان ایجاد کرده‌اند و روزی نیست که شاهد صحبت در ارتباط با تسهیلات و پرداخت وام در رسانه‌ها توسط متولیان این امر نباشیم بنابراین خودمان هستیم که سبب ایجاد توقع می‌شویم و باید درقبال ایجاد این ذهنیت پاسخگو باشیم.

بهاروند ادامه داد: شرایط کنونی شرایطی اضطراری است که باید در انجام امور دقت کافی را داشته باشیم، متاسفانه به جای اینکه در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی باشیم مشکلی بر مشکلات آنان م‌افزائیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات