خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: با تشکیل کنسرسیوم کشمش و انگور در تاکستان می توانیم ضمن جلوگیری از پراکندگی کارها در بازاریابی محصول و توسعه صادرات به کشورهای هدف موفق عمل کنیم.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۴۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی به همراه بابایی صالح و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، عباسعلی درافشانی معاون استاندار، سیاوش طاهرخانی فرماندار تاکستان و جمعی از مسئولان محلی از چند واحد تولید محصولات کشاورزی کشمش و لبنیات بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.
 
اقتصاد مقاومتی و ضرورت تشکیل مرکز انگور در تاکستان 

استاندار بیان کرد: در بررسی وضعیت کشاورزی در تاکستان متوجه شده ایم که یک نابسامانی در فعالیتها دیده می شود و رویکرد همه فعالیت شخصی است و کار گروهی زیاد استقبال نمی شود به همین دلیل بسیاری از کارها به نتیجه مطلوبی نرسیده است.
 
اقتصاد مقاومتی و ضرورت تشکیل مرکز انگور در تاکستان 

وی تصریح کرد: راه اندازی تشکل و انجمن و یا کنسرسیوم در حوزه کشمش می تواند به تقویت فعالیتها کمک کرده و سود بیشتری را نصیب کشاورزان کند اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه نشده است.
 

اقتصاد مقاومتی و ضرورت تشکیل مرکز انگور در تاکستان 

همتی گفت: با وجود تشکل تخصصی می توان ضمن بازاریابی مناسب محصول در کشورهای هدف در مسیر تولید محصول کیفی حرکت کرد و در ایجاد اشتغال هم موفق بود.
وی اضافه کرد:فرماندار تاکستان لازم است باتشکیل یک کمیته تخصصی و برگزاری جلسات مستمر هفتگی نسبت به ساماندهی فعالیتها اقدام کند تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی شرایط را بهبود بخشیم.
 
اقتصاد مقاومتی و ضرورت تشکیل مرکز انگور در تاکستان 

استاندار قزوین اظهارداشت: تاکستان به عنوان مهمترین منطقه تولید کشمش می تواند در صادرات هم به استان کمک کند و چشم انداز صادراتی ما را محقق کند.
وی گفت: هدف گذاری ما تحقق ۱۵۰ میلیون دلار صادرات کشمش از استان و شهرستان تاکستان است و در این راه با توسعه شبکه آبیاری مدرن و داربستی کردن باغات می توانیم اهداف خود را نهایی کنیم.
استاندار یادآورشد: کشمش تاکستان به دلیل مرغوبیت می تواند برندی ملی و جهانی شود اما این کار مستلزم بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در استان و همکاری همه تولیدکنندگان و مسئولان است.
 
اقتصاد مقاومتی و ضرورت تشکیل مرکز انگور در تاکستان 

وی گفت: امیدواریم با برقرار شدن جوایز صادراتی انگیزه بیشتری برای تولیدکننده و صادرکنندگان محصول انگور و کشمش ایجاد شود.
بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از سرمایه گذاران بخش تولید و کشاورزی که در تامین امنیت غذایی مردم نقش آفرین هستند باید تقدیر و تا جایی که می توانیم از آنها حمایت کنیم.
وی تصریح کرد: در مجلس آمادگی داریم نسبت به رفع موانع تولید و کمک به کشاورزان برای تقویت توسعه پایدار این بخش گام برداریم.

7001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها