عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بعد از تعطیلات به بحث فیش‌های حقوق رسیدگی می‎کند.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۴۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،علی‌اصغر یوسف‌نژاد  درباره دلایل مخالفت خود با طرح دوفوریتی بررسی فیش‌های نجومی در مجلس، اظهار کرد: طرح دو فوریتی زمانی که در مجلس مطرح می‎شود، نمایندگان باید در 72 ساعت موضوع را رسیدگی کنند.

وی افزود: موضوع بررسی حقوق‌های نامتعارف از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود، از طرفی دولت نیز راجع به آن حساسیت داشت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دیوان محاسبات نیز درگیر این کار بودند، از سوی دیگر برخورد مناسب با افراد نیز یکی از دغدغه‌های جدی مردم بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در قالب طرح دوفوریتی مطرح می‌شد، ممکن بود که کیفیت لازم را که مد نظر مسؤولان نظام و مردم بود را نداشته باشد و کیفیت فدای سرعت شود، به این دلیل با آن مخالفت کردم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت 72 ساعت امکان بررسی و دریافت نظرات دستگاه‌های اجرایی و سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دولت و تصمیم‌گیری در مجلس و نیز تصویب قانون مناسب وجود نداشت.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: برای تصمیم مناسب برای برخورد با این جریان باید وقت و زمان بیشتری در نظر گرفته می‌شد که مجلس نیز با پیشنهاد بنده موافق بود.

وی در ارتباط با اقدامات مجلس در بررسی حقوق‌های نجومی گفت: اقدامات خوبی در این ارتباط انجام شد، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این ارتباط تهیه و در صحن علنی مطرح شد، گزارش سازمان بازرسی نیز در این ارتباط تهیه شد، برکناری افراد از اقدامات اولیه دولت بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای تصویب قانون مناسب باید از همه ظرفیت‌های فکری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دریافت حقوق نجومی ریشه در دولت قبل داشت و در این دولت نیز ادامه پیدا کرد.

یوسف‌نژاد افزود: به‌دلیل خلاء قانونی باعث شد که افراد از این رویه سوء استفاده کنند، دولت برای جلوگیری از این سوء استفاده تصمیم گرفت که با همراهی مجلس قانون مناسبی وضع کند که برای جلوگیری از این سوء استفاده مجلس تصمیم گرفت که بعد از تعطیلات در این ارتباط  بررسی بیشتری انجام دهد.
ارسال نظرات