خبرهای داغ:
در راستا نشاط روحی و ایجاد شادی در مناطق کم برخوردار گروه هنری اخوت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهی هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس برنامه های فرهنگی-هنری در میدان مرکزی مراوه تپه برگزار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۵۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج  از گنبدکاووس،فرماندار مراوه تپه در نشست با کانون بسیج هنرمندان شهرستان گنبدکاووس گفت:زبان هنر،زبان فرا قومیتی در جهانی است که نیاز به ترجمه ندارد و قابل فهم برای همه اقشار جامعه است.

 اسماعیل تاجی افزود:هنرمندان عشق بکار خود دارند و برای کارشان نمیتوان ارزش و قیمت گذاشت زیرا هدفشان شادکردن انسان است که این هم یک عبادت محسوب میشود.

وی در مورد مناطق مرزی ادامه داد:مراوه تپه جزو مناطق کم برخوردار است و بعنوان یک منطقه مرزی محسوب میشود و مرز نیز جزو ناموس و غیرت انسان بشمار می آید که وظیفه شرعی انسان حفاظت از مرز میباشد.

تاجی اضافه کرد:انشاالله طی 2،3سال آینده چهره مناطق مرزی ما تغییر خواهد یافت زیرا در حال گاز رسانی حاشیه اترک هستم و از طرف دیگر هم از رودخانه اترک بطرف روستای قازانقایه گاز رسانی صورت خواهد گرفت کمااینکه درحال ایجاد زیر ساختهایی چون راه های روستایی-آبرسانی-سالن ورزشی فعالیت هایی درحال انجام است.

فرماندار مراوه تپه تصریح کرد:طی چند روز گذشته نیروگاه برق با اعتبار 50میلیارد تومان کلنگ زنی شد که انشاالله در کنار آن میتوان آب شور را به آب شیرین تبدیل نمود،تا بخشی از کرند تأمین آب شود.

وی اظهار داشت:در کنار آن احداث بند خاکی و سد در مجاورت روستای کرند میتواند در آبرسانی تأثیر مهمی داشته باشد.

 وی درمورد فعالیت های اقتصاد مقاومتی بیان کرد:از اواخر سال 94پروژه های اقتصاد مقاومتی در راستا ایجاد باغات مثمر در نقطه صفر مرزی و همچنین شهرستان آغاز شده است.

 تاجی خاطر نشان کرد:یک هزار و 300هکتار از اراضی صفر مرزی و از محل اعتبارات مهار آبهای مرزی در چند فاز جهت ایجاد باغات مثمر در نظر گرفته شده است که در فاز اول 300هکتار آن نهال کاری شد.

 وی ادامه داد:برای این امر 5میلیارد و 600میلیون در نظر گرفته شده است از طرف دیگر هم 14ونیم میلیارد تومان از طرف بسیج مراوه تپه جهت ایجاد و اشتغال خانگی در نظر شده است.

 فرماندار مراوه تپه اضافه کرد:یکصد قطعه فرش ترکمن در ابعاد 2در3از طرف قالیبافان این شهر بافته و باتوجه به تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان کشور قرار است از آنان خریداری شود. تاکی دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرستان را تولید نوغان و ابریشم و افزایش آن را از 7تن به 17تن،افزایش سطح زیر کشت پسته را تا 300هکتار و گسترش باغات زیتون اعلام کرد و گفت:2شرکت تعاونی در این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است که یکی در زمینه بوجاری گندم و دیگری در زمینه معدن و بهره برداری از سیلیس است.

فرماندار مراوه تپه اذعان داشت:تا سال آینده جاده امید بعنوان بزرگراه از سمت مراوه تپه به سمت آرامگاه مختومقلی و روستای همت آباد آماده بهره برداری خواهد شد همچنین جاده آشخانه به طول 55کیلومتر در حال آسفالت و زیر سازی است که فقط 2کیلومتر و 800مترمربع آن باقی مانده و انشاالله در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی درمورد بیمارستان مراوه تپه گفت:موافقت اصولی بیمارستان 64تختخوابی این شهرستان گرفته شده و زمین آن آماده برای اقدامات بعدی است. مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراوه تپه نیز گفت:نمایندگی اداره ارشاد در شهرستان مراوه تپه به تازگی شروع به فعالیت نموده است و در این مدت 45کانون فرهنگی در مساجد تشکیل شده است.

 قاسم دوجی افزود:از برنامه های مهم ما در این نمایندگی برگزاری جشنواره استانی موسیقی ترکمن،جشنواره فرهنگی با مرز داران و شب شعر برای گرامیداشت مختومقلی فراغی در سال جاری است.

وی ادامه داد:سه نفر از افرادی که در شهرستان بعنوان مختومقلی پژوه فعالیت هایی در این راستا انجام داده بودند در سطح استانی قدردانی شد. رییس معاونت اجتماعی هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس گفت:خوشبختانه مناطق مرزی ما از ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند همانطور که کشور ایران اسلامی ما نسبت به کشور های دیگر امنیت بسیار بالایی دارد.

جواد کارکن افزود:نوار مرزی مراوه تپه از لحاظ شرایط جغرافیایی،شرایط سختی دارد و ما باید آنچه در توان داریم انجام دهیم تا مرز سالم و ایمن داشته باشیم. وی ادامه داد:به نظر ما مرزبانان،مرز نشینان مرز داران محلی هستند که اگر اینان نباشند مرزهای ما معنا نخواهد داشت و مرز نشینان باعث آبرو کشورمان هستند.

مسئول معاونت اجتماعی مرزبانی استان گلستان گفت:در هفته ناجا برنامه های متنوعی برای مرزبانان و مرزنشینان در نظر گرفته شده است.

حسین لیاقی افزود:باتوجه به نفوذ نرم هنرمندان اصحاب رسانه امروز اردوی فرهنگی یکروزه جهت بازدید هنرمندان از مناطق توریستی مرزی انجام شد که در کنار آن هنرمندان با آثار هنری خود مانند:تئاتر،شعر،موسیقی در جهت ایجاد نشاط مردمان مناطق مرزی برنامه هایی را اجرا کردند.

وی ادامه داد:این هنرمندان از آرامگاه مختومقلی فراغی،روستای کرند و مدرسه حضرت سید قلیچ کریم ایشان و مناطق مرزی مراوه تپه بازدید نمودند. لیاقی اظهار داشت:در جهت خدمات عمرانی برنامه های مهمی در مناطق مرزی انجام شده است که میتوان به نوسازی منازل مسکونی مرزنشینان،خرید بعضی از وسایل خانگی توسط مرزبانی اشاره کرد.همچنین با همکاری ادارات مربوطه آسفالت و زیر سازی جاده ها و با همکاری پلیس راهور در جهت ارتقا و حفظ امنیت جاده ای اشاره نمود.

وی یکی دیگر از برنامه های هفته ناجا را هشدار های آموزشی عنوان کرد و گفت:در جهت کاهش ضربه به اقتصاد داخلی و پدیده شوم قاچاق هشدار های آموزشی لازم در مناطق مرزی به مرز نشینان داده خواهد شد.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها