حسینی پور در نشست هیئت منتظران موعود (عج) ناحیه مرکزی یزد:

توجه نمودن وسیله بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان / تک فرزندیها نمونه بارز توجه افراطی

حسینی پور توجه نمودن را وسیله بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان عنوان نمود و اظهار داشت: تک فرزندیها نمونه بارز توجه افراطی هستند که در آینده احساس خودخواهی در آنها ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۷۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ به منظور ارتقاء مهارت و توانایی بسیجیان نشستهیئت منتظران موعود (عج) با محوریت مهارتهای فرزندپروری ویژه بچه های 2 تا7 سال در پایگاه ریحانه المصطفی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.

حسینی پور در این نشست با مطرح نمودن این سوال که آیا مهارت فرزند پروی به طور طبیعی در والدین وجود دارد ؟ بر تقویت و آموزش دائم و همیشگی والدین تاکید نمود و با معرفی حراست و محیط به عنوان دو مسئله مهم در شگل گیری شخصیت و تربیت فرزندان ،مهارت توجه نمودن،برقراری ارتباط خوب بین فرزندان و والدین و کنترل خیلی از رفتارهای بد را از جمله مهارتهایی که والدین باید در خود ایجاد و تقویت نمایند برشمرد.

وی در تشریح مهارت توجه نمودن به عنوان اصلی ترین و کلیدی ترین مهارت،آنرا وسیله بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان بیان نمود و اظهار داشت:توجه کردن یعنی اینکه ما رفتارهای بچه ها را کاملاً توصیف و تقلید نماییم تا بچه ها قدرت و توانایی تشخیص کارهای درست و مورد پسند والدین را بدست آورند.

حسینی پور توصیف نمودن و تقلید کردن از کارهای کودکان را دو اقدام در زمینه توجه نمودن عنوان نمود و با تاکید بر این موضوع که توجه نمودن تنها نگاه کردن نیست خاطر نشان کرد:نباید در حین توجه نمودن به بچه ها دستور داد و یا با بیان چرایی و پرسش علت انجام کار، ایجاد احساس عدم توجه و مورد بازخواست شدن را در فرزندان ایجاد نمود .بلکه باید کارهای خوب آنها را تشویق و کارهای مثبت و لحظه ای آنها را برجسته نمود.

وی با اشاره به تشویق کلامی با بیان علت تشویق و غیر کلامی مانند بوسیدن و بغل نمودن به عنوان دو طریقه پاداش ،تربیت مستبدانه با قواعد سخت و توجه کردن افراطی را دو نمونه سبک تربیتی بیان نمود و افزود:تک فرزندیها نمونه بارز توجه افراطی هستند که در آینده احساس خودخواهی در آنها ایجاد می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار