فرماندار شهرستان پارس آباد:

حمایت از فعالیت های فنی و حرفه ای، جز برنامه های دولت

حمایت از فعالیت های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی جز برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۱۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، به مناسبت هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، اكبر صمدی فرماندار پارس آبادمغان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران پارس آباد واقع در روستاي اولتان اين شهرستان بازدید کردند.

فرماندار پارس آباد در اين بازديد با تبریک روز مهارت آموزی، نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در افزایش کیفیت تولیدات و ارتقا سطح رقابت پذیری محصولات مهم عنوان کرد و گفت: حمایت از فعالیت های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی جز برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

صمدي افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری و نشأت گرفتن از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال منطقه می تواند ایفا کند.

وي همچنين، از مطالعات و مکان یابی اولیه این مرکز که موجب عدم استقبال کارآموزان و افزایش هزینه ها شده انتقاد كرد و خواستار بررسی حل این مشکل برای استفاده بهینه و بهره مندی حداکثری از امکانات موجود در اين مركز شد.

در ادامه اسماعیل کیانی رئیس مرکز آموزش فني و حرفه اي برادران پارس آباد نيز با بيان اينكه مرکز آموزش فنی و حرفه ای اولتان آماده ارائه آموزش های مهارتی برای جوانان جویای کار شهرستان مي باشد، گفت: این مرکز دارای 12 کارگاه آموزشی در حرفه های، برق صنعتی، کامپیوتر، صنعت ساختمان، مکانیک تراکتور و تیلر، جوشکاری، پرورش گلخانه ای، پرورش قارچ، درودگری، مکانیک اتومبی لهای سواری، تنظیم موتور، نقشه کشی ساختمان است.

وي افزود: این کارگاه ها مجهز به تجهیزات روز می باشد و سالانه در حدود 1800 نفر در این مجموعه آموزش های مهارتی لازم را کسب می كنند.

كياني با بيان اينكه این آموزش ها هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد، خاطرنشان كرد: مركز فني و حرفه اي اولتان همچنين برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارآیی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.

 
 
 
 

ارسال نظرات