خبرهای داغ:
هدف از رعایت حجاب در اسلام ایجاد مصونیت برای زنان و فراهم آوردن شرایط برای فعالیت آنان در جامعه و استفاده از استعداهای خدادی بانوان در محیط اجتماعی است
کد خبر: ۸۷۱۹۱۴۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه کرمانشاه، لباس و پوشش پديدهاي است که در طول تمامی تاريخ بشر سابقه دارد و همواره اقوام و ملل مختلف از نوعي پوشش و حجاب استفاده نموده اند.

لباس و پوشش رابطه ای مستقيم با فرهنگ دارد و در هر جامعهاي نوع لباس و پوشش مردم جامعه علاوه بر آن كه تابع شرایط اقتصادي ، اجتماعي و آب و هوایی است رابطه مستقیمی با جهانبيني و ارزشهاي حاكم بر فرهنگ جامعه دارد.

از این منظر می بینیم مذاهب مختلف در نحوه پوشش و حجاب افراد جامعه دستورات گوناگونی دارند و دراسلام نيز بر لزوم رعایت حجاب در جامعه تأكيد شده است.

در دین مبین اسلام می بینیم که اهمیت و نگاهی ویژه ای به انسان وجود دارد و بر اساس جهانبینی آن انسان براي رسيدن به كمال خلق شده و برای رسیدن به این مقصود اسلام با تنظيم و تعديل غرايز و توجه واقعي به غرایز سبب شكوفايي همه استعدادهاي انسان شده است و او را به سوي كمال سوق می دهد.

از سوی دیگر می بینیم نوع پوشش زن و مرد و تفاوت آن رابطهاي مستقيم با تفاوتهاي جسمي و روحي آنان دارد و می بینیم رعايت حجاب اسلامی آثار فراوانی به ارمغان دارد که

می توان به برخی از آنها اشاره کرد از جمله بهداشت رواني اجتماع و كاهش هيجانها زود گذر در جامعه، تحكيم روابط خانوادگي و برقراري صميميت زوجين، استواري اجتماع و حفظ نيروي كار و فعاليت در جامعه، بالا رفتن ارزش و امنيت زن در جامعه .

با توجه به مطالب یاد شده می بینیم هدف اسلام در خصوص مقوله حجاب براي محدوديت و حبس زنان در جامعه نیست ، بلكه ایجاد مصونیت برای آنان در جامعه و فراهم آوردن شرایط برای فعالیت زنان در جامعه و استفاده از استعداهای خدادی بانوان در محیط اجتماعی است.

 
ارسال نظرات