خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: سلسله نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان هم‌زمان با دهه کرامت در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۵۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر عطاءالله جباری در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به برگزاری نشست تخصصی کتاب‌خوان در قم به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: این برنامه سلسله نشست‌هایی است که به ابتکار دبیر کل نهاد کتابخانه‌های استان قم در سراسر کشور برگزار می‌شود و تاکنون چندین دوره آن نیز در استان قم برگزارشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم افزود: این نشست‌ها به‌منظور معرفی و به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده است و تاکنون نزدیک به 1500 نشست در سراسر کشور برگزارشده و در سال جاری رویکرد نشست‌ها به‌صورت مشخص و تخصصی است.

جباری بابیان اینکه نخستین نشست تخصصی ویژه مدیران روابط عمومی‌ها ویژه هفته روابط عمومی در استان قم برگزارشده است، افزود: نشست اختصاصی تاریخ اسلام با رویکرد زندگی حضرت معصومه (س) با همکاری کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه به شکل نشست مشترک برگزار می‌شود که در این نشست تعدادی از اساتید رشته تاریخ و مدرسان حوزه و دانشگاه کتاب‌هایی را معرفی و بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نشست تخصصی برای گروه هدف بزرگ‌سالان در نظر گرفته‌شده و کتاب‌های تخصصی درزمینهٔ تاریخ است در این نشست خلاصه‌ای از کتاب در 15 دقیقه به عموم مردم معرفی می‌شود و این کار باهدف گسترش کتاب‌خوانی و معرفی نویسندگان و کتاب‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بابیان اینکه در سال جاری نقد کتاب "700 کیلومتر اسارت همراه با جنازه برادر" در اداره کل کتابخانه‌های استان برگزار شد، افزود: این نشست ملی جزء نشست‌های اسوه‌های مقاومت بود که با حضور مدیرکل ارشاد قم و خانواده شهید برگزار شد.

جباری خاطرنشان کرد: نشست تخصصی کتاب‌خوان، حضور در نمایشگاه هفته دولت و کارهای انجام‌شده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی  ویژه اعضای کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش روی نهاد کتابخانه‌های عمومی قم است.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه مطالعه در شهر قم گفت: در مصلی قم طی ماه رمضان یک ایستگاه کتاب بخوانیم ویژه نمازگزاران گذاشته شد که نمازگزاران می‌توانستند این کتاب‌ها را به خانه ببرند و بعد از دو هفته آن را به مصلی برگردانند و هدف ما گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور و به‌ویژه استان قم است.
ارسال نظرات