نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
با رفع مشکلات موجود در زمینه فرش،‌ می توانیم زمینه رونق اقتصادی را در استان زنجان فراهم نماییم.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۵۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جلسه راهبردی خوشه فرش دستباف زنجان گفت: با رفع مشکلات موجود در زمینه فرش ،‌ می توانیم زمینه رونق اقتصادی را در استان زنجان فراهم نماییم.

دکتر فریدون احمدی افزود : در راستای رونق و توسعه فعالیت‌های صنعت قالیبافی در استان زنجان باید اقدامات مؤثری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه صنعت فرش نقش اساسی و مؤثری بر توسعه اقتصاد استان زنجان دارد، ابراز کرد: برای تحقق رونق اقتصادی در این استان باید نگاه ویژه‌ای به هنر قالیبافی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به لزوم رونق صنعت فرش در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از نگرانی‌های عرصه توسعه و رونق اقتصادی استان با گسترش تولید و ایجاد زیرساخت‌ها و زمینه‌های فروش فرش دستباف برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت : با توسعه صنعت فرش و رونق اقتصاد ناشی از تولید گسترده این هنر دستی زیرساخت‌های رونق اقتصادی استان زنجان نیز مهیا می‌شود.

احمدی یادآور شد: با ایجاد اشتغال با توسعه صنعت قالیبافی در استان زنجان بسیاری از مسائل و مشکل اجتماعی و نیز نابسامانی‌های ایجاد شده ناشی از بیکاری در سطح استان برطرف می‌شود.

وی از انجام اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت برای بیمه قالیبافان استان زنجان خبر داد و افزود : با همکاری و مشارکت اتحادیه‌های فرش و نیز اداره کل تأمین اجتماعی مسأله بیمه قالیبافان به شکل کامل برطرف می‌شود و در صورت عدم وجود ظرفیت، برای افزایش ظرفیت بیمه شدگان استان زنجان در عرصه قالیبافی اقدام میشود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تأمین اجتماعی در راستای بیمه بافندگان واقعی فرش اعلام آمادگی می‌کند و اتحادیه قالیبافان نیز با معرفی افراد می‌تواند در راستای برطرف کردن مسأله بیمه صنعتگران این عرصه اقدام کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بیمه قالیبافی اقدامی است که سبب پایداری افراد شاغل در این حرفه می‌شود، گفت: با ایجاد شرایط و امکانات لازم برای فعالان عرصه قالیبافی علاقه‌مندان فعالیت در این حرفه روز به روز افزایش می‌یابد که برای ایجاد اشتغال در استان بسیار مؤثر واقع می‌شود.

وی عنوان کرد : موانع صادرات فرش دستباف به کشورهای مختلف مرتفع گردیده که در این عرصه استان زنجان می‌تواند در راستای رونق فروش فرش‌های دستباف اقدام کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در استان زنجان می‌توان در رونق و توسعه صنعت فرش اقدام کرد و بخش خصوصی می‌تواند با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت بخش‌های دولتی در راستای برطرف کردن مسائل و مشکلات خود اقدام کند.

ارسال نظرات