خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) باور پذیری ملت ایران را بالا برد، گفت: تحریف سیاسی- فرهنگی و تحریف علم و تمدن دو تحریف تاریخی غرب از دیدگاه امام راحل است.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۶۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
امام خمینی(ره) باور پذیری ملت ایران را بالا برد/ شاخه های تحریف تاریخی غرب از دیدگاه امام
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن رحیم پور ازغدی در اردوی خط امام استانی بسیج دانشجویی قم طی سخنانی با موضوع مهندسی فرهنگی با اشاره به ارتباط میان تحریف تاریخ به معنای خاص و تحریف واقعیت به معنای عام اظهار داشت: وقتی انسان در زندگی شخصی خود می‌نگرد، می‌بیند نوع تصویر و تفسیری که از واقعیت زندگی از خود دارد چقدر بر کنشها و واکنش‌های او تأثیر گذار است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه با نگاهی به گزاره‌های تاریخی مشاهده می‌شود که نکات مثبت و منفی این گزاره‌ها داشته‌اند، افزود: اگر در کنار گزاره‌های توصیفی ارزش گذاری هم بشود و آن را باور کنیم، یک تاریخ جدید و جعلی، خوب یا بد تعریف می‌شود که نگاه ما را به خودمان، گذشته‌مان و به طبع آینده‌مان به کلی تغییر می‌دهد.
 
لزوم تقویت باور پذیری ملت‌ها
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در یک جامعه باید باور ملت در مورد توانایی هایش تقویت شود، خاطر نشان کرد: برای مثال اگر دو نفر با نبوغ و استعداد یکسان بیاورند، به یکی بگویند که شما نشانه‌هایی از منگلیسم بودن را به این دلایل دارید و تا آینده نه چندان دور تمام علایم آن ظاهر می‌شود وبه دیگری بگویند شما به این دلایل نابغه هستید؛از آن زمان مسیر زندگی این دو به کلی تغییر خواهد کرد.
 
وی افزود: باور یک ملت نسبت به خود جمعی و فردی و نسبت به دیگران درست باشد یا نادرست، خوب باشد یا بد، افکار و احساسات و رفتار مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اغلب ما به ساده‌ترین گزارشات که مقداری ظاهر علمی داشته باشد راضی می‌شویم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  بیان کرد: بزرگ‌ترین جنایت صد و پنجاه سال اخیر آن بوده  است تعدادی از کشورهای غربی مانند انگلیس و فرانسه و آلمان و آمریکا که با خودشان هم درگیرند و جنگهای جهانی را برای تقسیم دنیا مابین خود راه انداختند و دهکده جهانی را بوجود آوردند برای جوامع خود جا انداختند که ما می‌توانیم و دیگر ملت نمی‌توانند و چون ما می‌توانیم ما حق ربوبیت و مولویت داریم و باید بیشتر از بقیه بخوریم و برای بقیه جوامع تصمیم بگیریم و به دیگر ملتها تلقین کردند که شما نمی‌توانید هیچ غلطی بکنید. 

رحیم پور ازغدی با اشاره به تأثیر پذیری مثبت و منفی  باور ملت‌ها از جوامع غربی گفت: استفاده‌ی درست از این تأثیر پذیری آن است که او را به سمت ارزش‌ها سوق داده و از ضد ارزش‌ها دور کنیم مانند امر به معروف و نهی از منکر، تعلیم و تربیت و اصلاح جامعه و انقلاب .
 
امام خمینی (ره) باور پذیری ملت ایران را بالا برد
وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) باور پذیری ملت ایران را بالا برد، گفت: در اسلام داریم " إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ " شهادت و پیروزی هر دو بهترین است. یعنی راه برای هر کسی هم که بسته باشد برای ما باز است، دیگر هیچ میدانی که سخت تراز عاشورا نیست. این دو بهترین یعنی همان حرف امام که گفتند ما مکلف به وظیفه‌ایم نه نتیجه...و کسانی در تاریخ ایران به نتیجه رسیدند که درباره نتیجه فکر نکرده اند، برای نتیجه اندیشیدن و برنامه ریزی کردند و عاقلانه جلو رفتند اما برای نتیجه اقدام نکردند بلکه برای وظیفه اقدام کردند. تنها انقلابی که به نتیجه رسید همان انقلابی بود که گفت ما برای وظیفه قیام می‌کنیم نه نتیجه.
 
دو شاخه تحریفات تاریخی غرب از دیدگاه امام راحل
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امام راحل (ره) در رابطه با تحریفات تاریخ دو شاخه مطرح فرمودند که اولین شاخه تحریف تاریخ سیاسی فرهنگی یک ملت است، مثلاً ایران هیچ وقت سابقه و مبارزه‌ای نداشته است، همیشه وابسته و مستعمره و تحت سلطه بوده و ارباب خارجی داشته است. که نتیجه‌ی آن عادی شدن تو سری خوردن یک ملت است.
 
رحیم پور ازغدی افزود: مطالعه درست تاریخ ایران نشان می‌دهد که فرزندان این سرزمین در دل و دامان ملتی متولد شده‌اند که به عنوان مسلمان ایرانی قرن‌ها مبارزه و سلحشوری و مقاومت در مسیرش بوده است. مغول‌های بی دین بودایی بت پرست مشرک بر ایران حمله کرد تا مسلط شوند بر ملت، بعد از صد سال مغول‌ها مسلمان و شیعه شدند و شروع به ساخت مسجد و پل و رصدخانه و دانشگاه کردند، چیزهایی که به عقلشان نمی‌رسید. چه کسی فاتح است و چه کسی مفتوح؟ چه کسی قالب است و چه کسی مقلوب؟ به لحاظ نظامی آنها قوی‌تر بودند و حکومت‌ها ضعیف عمل کردند اما فرهنگ قوی ایرانیان کار را به یکبار بالعکس می‌کند.
 
وی شاخه‌ی دوم تحرف را از دیدگاه امام خمینی (ره) تاریخ علم و تمدن بیان کرد و افزود: قرن‌ها قبل ملت ما به عنوان ایرانی مسلمان یکی از برجسته‌ترین ملتها در عرصه‌ی تمدن سازی و علم در تاریخ جهان است. و بسیاری از مسائل که امروز به عنوان علم جدید در دنیا مطرح است محصول تحقیقات و بررسی و آزمایشهای هزار سال قبل دانشمندان مسلمان ایرانی بوده است و این علوم برای غرب جدید است نه ما.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یکی از کارهای غرب در همین حوزه‌ علم بوده است که در صد و پنجاه سال گذشته تمام تاریخ علم را تحرف و دست کاری کرده‌اند.یک تاریخ علم قلابی و دروغین نوشته‌اند. به همه گفته‌اند که تا نیم قرن پیش بشر در تاریکی و جهل مطلق بوده است و هیچ علمی در عالم وجود نداشته است و همه‌اش در این دویست سال اخیر در چند کشور اروپایی متولد شده است.

رحیم پور ازغدی وظیفه مسلمانان را از دیدگاه امام راحل بازنویسی تاریخ تمدن، ادیان و فرهنگ و تاریخ علم بیان و خاطر نشان کرد:  ایشان در ادامه با استناد به برخی از کتب تاریخی و معتبر جهان اسلام و ایران بسیاری از باورهای علمی دروغین جهانی را که قرنها قبل دانشمندان ایرانی کشف و ثبت کرده اما غربی‌ها آنها را بعدها با اختلاف تاریخی زیاد به نام دانشمندان خود ثبت نموده‌اند مانند قوانین فیزیکی نیوتن را مطرح کردند و این اسناد را از روی کتب قرایت فرمودند.

وی اذعان کرد: اما تعریف امروز غربی‌ها با تعریف گذشته خودشان تفاوت و تنزول و عقب نشینی  از اعتقاداتشان کرده است که در این مجال به تعریف و تفسیر آن نپرداختند و تنها اشاره‌ای کردند که در این تعریف میگویند در علم هیچ قطعیتی وجود ندارد و همه چیز به صورت نسبی می‌باشد و همیشه نظریات علمی تا اطلاع ثانوی ست. و این تعریف در برابر نظریه‌ی تجربه‌ی طبیعی مطرح شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها