خبرهای داغ:
امام جمعه شوشتر در نشست شورای اداری اقامه نماز جمعه شهرستان با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه محل یک سرشماری است که ببینند مردم و مسؤولان با نظام و ولایت چقدر ارتباط دارند.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۸۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری  بسیج، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امشب در نشست شورای اداری اقامه نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: نماز جمعه اهمیت ویژه‌ای دارد و باید جایگاه آن حفظ شود.

وی با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در پنجم مرداد 58 افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه جز اولین کارهایی بود که انجام گرفت، به طوری‌که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: نماز جمعه در رأس همه امور است.  

امام جمعه شوشتر تصریح کرد: در زمان پیامبر اسلام اولین اقدام ایشان کلنگ‌زنی مسجد و دومین اقدام قبل از رسیدن به مدینه اقامه نماز جمعه بود، لذا در انقلاب هم همین اتفاق افتاد و آیت‌الله طالقانی بعد از پیروزی انقلاب نامه‌ای به امام نوشت و خواستار احیای نماز جمعه شد که حضرت امام خمینی(ره) این پیشنهاد را پذیرفتند و به این نحو اقامه نماز جمعه صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه هم در زمان پیامبر اسلام و  هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کرد: منشأ اقامه نماز جمعه در قرآن و روایات بوده است به طوری‌که پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «من برای امت خودم از معراج سوغات آوردم و یکی از آنها نماز جمعه است».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در 900 نقطه اقامه می‌شود گفت: نماز جمعه محل یک سرشماری است که ببینند مردم و مسئولان با نظام و ولایت چقدر ارتباط دارند.

وی یاد آور شد: نماز جمعه جایگاهی است که لازم است هر مسلمان هفته‌ای یکبار با پیامبر(ص) تجدید میثاق کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه امام جمعه در هر شهری مالک نماز جمعه نیست بلکه خادم آن است خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در هر شهری یک قرارگاه ایمان، تقوا و معنویت وجود دارد، آن قرارگاه نماز جمعه و مسؤول آن امام جمعه است، لذا اگر مسؤولان، مردم و امام جمعه در رشد قرارگاه کوتاهی کنند در انجام وظایفشان کوتاهی کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها