خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه قزوین از برگزاری یادبود و بزرگداشت شهیده رقیه رضایی طی سه مرحله استانی و کشوری تا پایان سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۵۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین نشست خبری مطبوعاتی با موضوع بزرگداشت شهیده شاخص سال رقیه رضایی با حضور سرهنگ طاهرخانی معاون اجرایی سپاه صاحب الامر قزوین صبح امروز در دفتر فرماندهی پیشین ناحیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
طاهر خانی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله سازمان بسیج مستضعفین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دستور عمل هایی را در جهت مشخص نمودن شهید شاخص معین می کند، با توجه به شاخصه ها دو شهید مرد و زن از سراسر کشور انتخاب می شوند و خصوصیت بارز آنها و شخصیتشان برای عموم مردم تبیین می شود؛ قزوین مفتخر است که شهیده بانوی سال از بین شهدای قزوین انتخاب شده است و معرفی ایشان به عنوان شاخص به سایر استان ها نیز ابلاغ شده است.

برگزاری بزرگداشت شهیده شاخص سال رقیه رضایی طی سه مرحله

وی تبیین کرد: شهیده رضایی در نهم مرداد ماه سال 66 در فاجعه منا توسط رژیم آدم کش آل سعود مورد حمله قرار گرفتند و به عنوان جوان ترین بانو در راه حق و برائت از مشرکین جان خود را فدا کردند.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر توضیح داد: جلسات هماهنگی متعددی برای برگزاری یادواره و گرامی داشت مقام این شهیده در سپاه صاحب الامر به صورت داخلی و نیز با سایر دستگاه ها صورت گرفته است و جلسه دیگری نیز با استاندار محترم و فرمانده محترم سپاه قزوین در دستور کار کنگره قرار دارد که به زودی برگزار خواهد شد.

برگزاری بزرگداشت شهیده شاخص سال رقیه رضایی طی سه مرحله

وی یادآور شد: کار های ارزشمندی انجام شده است از جمله فراخوان مقاله و شعر کار های فرهنگی از این دست بین اقشار مختلف بسیج و عموم مردم، ساماندهی به کتابی در خصوص زندگی ایشان از جمله فعالیت های فرهنگی است که در خصوص این بانو انجام پذیرفته است.

برگزاری بزرگداشت شهیده شاخص سال رقیه رضایی طی سه مرحله

طاهر خانی بیان کرد: اولین مانور رسانه ای در خصوص شهیده رضایی در نهم مرداد ماه همزمان سالروز شهادت ایشان انجام می گیرد و یادواره شهادت ایشان به صورت استانی در 18 شهریور ماه که مصادف است با تاریخ قمری شهادت ایشان برگزار می گردد و نهایتا یادواره بزرگداشت ایشان به صورت کشوری در 16 اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد که نمایشگاه و سایر فعالیت های فرهنگی طی یک هفته تا روز 16 اسفند ماه در جریان خواهد بود.

برگزاری بزرگداشت شهیده شاخص سال رقیه رضایی طی سه مرحله

ابوالفضل طاهر خانی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: ما معتقدیم که پرداختن به شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها به فرموده رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نیست و نیز توجه و عنایت شهدا می تواند راه گشا باشد از این رو پرداختن به برنامه هایی از این دست را وظیفه خود می دانیم.
1004/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها