خبرهای داغ:
معاون علمی- اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور:

اقتصاد مقاومتی در اولویت مسئولان نیست/اثبات قابل اعتماد نبودن آمریکا و غرب نکته کلیدی برجام است

معاون علمی- اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی بومی سازی تولیدات و جلوگیری از واردات بی رویه و غیر ضروری مورد توجه قرار می گیرد که در نهایت به حفظ و ارتقاء اقتدار ملی منجر می شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۰۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد فدایی معاون علمی- اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه حاضر در هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی الگویی در راستای پیشرفت پایدار و بومی سازی است اظهار کرد: در این الگوی اقتصادی تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های موجود در کشور است.
وی افزود: در اقتصاد مقاومتی بومی سازی تولیدات و جلوگیری از واردات بی رویه و غیر ضروری مورد توجه قرار می گیرد که در نهایت به حفظ و ارتقاء اقتدار ملی منجر می شود. از این رو آسیب های خارجی از جمله تحریم نمی تواند به اقتصاد کشور خلل وارد نماید.
معاون علمی- اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اولویت مسئولان قرار ندارد گفت: مسئولان به این الگو باور ندارند از این رو بیشتر کارها نیز دچار آفت شعار زدگی شده است.
وی ادامه داد: انتقادی که در این مبحث وارد است عدم اولویت بندی ذهنی در مقوله اقتصاد مقاومتی است هر چند نسبت به سال های گذشته بهتر شده اما هنوز در جایگاه اولویت دار خود قرار نگرفته است.
فدایی با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر عملکرد مسئولان در سال جاری عنوان کرد: باید در سالی که مزین به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شده فعالیت های مسئولان را زیر ذره بین ارزیابی و نظارت قرار داد و از مسئولان در خصوص مباحث مختلف این الگو مطالبه گر شد.
این کارشناس مباحث اقتصادی با اشاره به رویکرد بسیج دانشجویی در خصوص اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: وظیفه ما کار اجرایی نیست بلکه تبیین مفاهیم این الگوی اقتصادی، رصد فعالیت ها و مطالبه گری از مسئولان است.
فدایی با انتقاد از ایده پردازان برجام عنوان کرد: برجام نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است چرا که در این الگو پیشرفت در خارج از کشور و پشت میزهای مذاکره جستجو می شود.
وی برجام را یک خسارت محض دانست و گفت: در برجام سندی امضا شد که عقل سلیم آن را نمی پذیرد چرا که ابزاری برای متعهد کردن طرف مقابل برای عمل به تعهدات صورت گرفته دیده نشده است.
معاون علمی- اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در پسا برجام نیز در عمل اتفاق خوبی در سطح زندگی عموم مردم دیده نشد عنوان کرد: در سفر گروه های اقتصادی به کشور ما تنها به امضای تفاهم نامه بسنده می شود و قراردادی امضا نمی شود. همین هم موجب عدم تحول در اقتصاد کشور و ورود سرمایه خارجی است.
فدایی در پایان با بیان اینکه عموم مردم امروز بار دیگر بر بی اعتماد بودن آمریکا تاکید دارند خاطرنشان کرد: برجام فرصت خوبی برای شناخت آمریکا است چرا که در طول این مدت مردم شاهد عدم پایبندی آمریکا و غرب به تعهدات خود و تلاش برای نفوذ و کم کردن سرعت رشد و پیشرفت کشور بودند از این رو اثبات قابل اعتماد نبودن آمریکا و غرب نکته کلیدی توافق برجام است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها