خبرهای داغ:
بسیج از جولان گرما در خوزستان گزارش می‌دهد

شرجی‌های دیار کارون جان دوباره گرفت

گرما و شرجی شدید هوا در خوزستان نفس‌گیر شد و این در حالی است که آبادان رسیدن به دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد امروز به عنوان گرم‌ترین شهر کشور معرفی شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۲۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۱

به گزارش بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از خوزستان، شاید بتوان تابستان امسال را بی‌تکرارترین فصل چند سال اخیر دانست و گرمای بیش از حد آن که نه تنها شهروندان بلکه درختان و نخیلات را نیز درگیر خود کرد.

با این وجود در هفته گذشته دمای بی‌سابقه بالای 50 درجه سانتی‌گراد در چند شهر استان نیز مشاهده شد که می‌تواند در نوع خود در تمام کشور بی‌مانند باشد.

این گرما در حالی است که شهرهای جنوبی استان همواره به عنوان مناطق سوزان‌تر از شهرهای شمالی بوده است ولی در روزهای اخیر گرما و شرجی بی سابقه در شهرهایی مانند ایذه، مسجدسلیمان و حتی دهدز به عنوان بام خوزستان نیز جولان بسیار جدی داده است به گونه‌ای که در ساعاتی از شب علاوه بر وزش بادهای داغ، شرجی نیز باعث آزار مردم این مناطق شد.

اما در جنوب استان در شهرهایی مانند آبادان، خرمشهر، امیدیه، ماهشهر، شادگان، هندیجان و چند شهر دیگر روزهای گرم به رکوردهای تاریخی رسیده‌اند و امروز با رسیدن گرمای آبادان به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد، این شهر را به عنوان گرم‌ترین شهر کشور معرفی کرد.

افزایش رطوبت این شهرها در امروز تا بیش از 85 درصد گزارش شده است که می‌تواند در به همراه گرمای شدید خود حتی در جهان کم‌نظیر باشد.

این شرایط جوی در استان خوزستان در حالی رقم خورده است که سازمان هواشناسی احتمال کاهش یک درجه‌ای دما را داده است ولی با این وجود گرمای بیش از حد نمی‌توان انتظار تغییر قابل توجهی پس از کاهش یک درجه‌ای داشت.

احتمال حضور دوباره مهمان ناخوانده خوزستانی‌ها و افزایش گرد و خاک هم از دیگر پدیده‌هایی است که برای این استان پیش‌بینی شده و می تواند به عذاب‌های دیگر جوی مردم خوزستان بیفزاید.

با این حال افزایش رطوبت در برخی از شهرستان‌های این استان تا بیش از 90 درصد نیز اعلام شده است و باید در هفته آینده منتظر تداوم و افزایش شرجی‌های خوزستان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار