خبرهای داغ:
همایش کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای جدید 7 مردادماه در مرکز مذهبی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز با حضور آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران برخی ادارات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهواز و عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۸۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
به گزارش  بسیج به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در این همایش آیت الله عباس کعبي نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تشکر از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ادارات و عموم مردم با اشاره به اینکه با همت جوانان پرشور و پرانرژی موفق به تشکیل مجموعه کارآفرینی هدف در مرکز مذهبی فرهنگی امام حسین علیه السلام شده ایم، اظهارکرد: با تحول مدیریت و مدیریت تحول می توان خوزستان را به قطب بزرگ کشاورزی، توسعه، صنعتی و فرهنگی در کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی، انسانی و ظرفیت های شغلی در استان، افزود: با توجه به این استعدادها می توان استان خوزستان را در کشور نمونه کرد و با توجه به ظرفیت های اقتصادی و کارآفرینی می توان استان را از کشورهایی همچون کویت، بحرين، امارات و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس بالاتر برد.

آیت الله کعبي وقوع این امر را با همکاری و هماهنگی تمام مسئولان استان، مديریت استان، نمايندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با ایجاد اعتماد متقابل بین مردم و مدیریت کلان استان عنوان کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به يک همت عمومي جهت فعال سازی مبحث کارآفرینی در استان نیازمندیم.

همچنین دکتر حسین بوعذار دکترای تخصصی کارآفرینی توسعه از دانشگاه گرگان با بیان اینکه 27 درصد از جوانان خوزستانی فاقد شغل و حرفه هستند، گفت: در صورتی که در هر دقیقه یک شغل در استان ایجاد نشود معضل بیکاری در استان حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلالی، قاچاق و رانت خواری باعث توقف تولید شده اند، افزود: فرآیند تولید یک زنجیره به هم متصل از تامین کننده تا مصرف کننده است. تولید باعث رونق شغلی در جامعه و باعث ارتقای اقتصاد جامعه خواهد شد.

در ادامه این همایش دکتر حسین خنيفر رئیس مرکز کارآفرینی پردیس قم و استاد دانشگاه تهران با اشاره به کلامی از رهبری که فرموده اند "ایران به موازات نیاز علم و دانش به پنجه های کارآمد نیاز دارد" گفت: منظور رهبری از پنجه های کارآمد، پنجه های کارآفرین است. مشکل این روزهای کشور کمبود انسان های آچار به دست است، انسان هایی که بتوانند فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کارآفرینی یعنی ایجاد فرصت شغلی برای خود و دیگران، افزود: در سال 2015 از نظر اساس نامه سازمان بین المللي مبارزه با بیکاری است که از سال 2008 تاسيس شده است، مبحث کارآفرینی و مبارزه با بیکاري از وظایف دولت ها در نظر گرفته شده است و از طریق آموزش محقق خواهد شد.

خنيفر با بیان اینکه در کشور ما شاهد وجود فرصت ها و امکانات متفاوت هستیم، عنوان کرد: مشکل اصلی این است که تعریف درستی از کارآفرینی نداریم.

وی ادامه داد: کارآفرینی یک رفتار است که نیاز به آموزش و ارتقای کیفی در مبحث اجرای آن دارد.

 خنیفر گفت: کارآفرين به فردی گفته می شود که دارای ایده یا فکر جدید است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان باعث اشتغال افراد جامعه شود گفته می شود.

در این مراسم احمد حیدری مدیر مجموعه کارآفرینی هدف به بیان اهداف این مجموعه پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها