نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهداف متعدد دشمنان در استراتژی تعامل با ایران گفت: تصرف در ادراک سیاسی مسئولان، تلاش برای تغییر در ادراک محاسبه مسئولان و تلاش در جهت تصرف در ادراک فرهنگی مردم از جمله اهداف استراتژی تعامل است.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۰۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه، آیت الله علی سعیدی در یادواره شهدای روستای اروانه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای این روستا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از برگزار کنندگان نوزدهمین سال برگزاری یادواره شهدای اروانه سخنان خود را پیرامون شناخت جهاد اکبر و نقش آن در صیانت از انقلاب آغاز کرد و اظهار داشت: موضوعاتی که در قرآن از آن بسیار سخن به میان آمده و تأکید شده است حاکی از اهمیت آن است که یکی از آنها مبحث دشمن شناسی است که 1500 آیه قرآن در اینمورد است.

وی اضافه کرد: از این تعداد آیه 300 آیه در مورد نفاق شناسی است و این تأکید قرآن بر موضوع دشمن شناسی و نفاق حاکی از اهمیت موضوع است که خداوند بر آن تأکید دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در کلمات رهبران الهی وقتی موضوعی مورد تأکید قرار می گیرد حاکی از نگرانی رهبران الهی و اهمیت موضوع است، گفت: اگر به گفتمان و کلمات سخنرانی رهبری انقلاب در سال های اخیر مروری داشته باشیم می بینیم که ایشان بر روی چندین موضوع به کرات تأکید دارند که یکی از آنها استحکام درونی نظام و نگاه به درون سازی، بازسازی درونی قدرت به جاه نگاه به بیرون است.

آیت الله سعیدی از دیگر مسائل مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب را بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: از دیگر موضوعاتی که مورد عنایت معظم له قرار گرفته است بحث انقلابی گری و مبحث دیگر مسئله نفوذ است.

وی همچنین از موضوعات مورد توجه دیگر در چند ماه اخیر در دانشگاه امام حسین و در جمع خبرگان دوره پنجم توسط رهبر معظم انقلاب را بحث جهاد کبیر بیان کرد و افزود: سه نوع جهاد داریم یکی جهاد اکبر است که همان مبارزه با نفس است که پیامبر فرموده اند« این دشمن درونی، مخفی و پیچیده قوی ترین دشمن انسان است» که از آن به جهاد کبیر یاد می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه نوع دوم جهاد را جهاد اصغر عنوان کرد و بیان داشت: از پیامبر سوال شد این همه سنگینی بار جنگ و شما می فرمایید که این جهاد اصغر است پس جهاداکبر چیست و پیامبر در پاسخ فرمودند «آن مبارزه با نفس و درون انسان است».

آیت الله سعیدی اظهارداشت: اما سومین جهاد نامش جهاد کبیر است که به تعبیر قرآن دارای دو بخش سلبی و ایجابی است که بخش سلبی آن عدم اطاعت از دشمن و بخش ایجابی آن مبارزه، آماده سازی جامعه، بسیج همه نیروها، پرورش همه نیروها و تجهیز به همه ظرفیتها و توانایی ها، استقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و در مجموع انواع و اقسام اقدامات مثبت همچون جهاد علمی، سیاسی و اقتصادی را در برمی گیرد و همه اینها جزء شاخه های جهاد کبیر است.

وی در خصوص تفاوت های جهاد اکبر، اصغر و کبیر گفت: جهاد اصغر یعنی جنگ نظامی که مرزها و نیروهای نظامی را در برمی گیرد یعنی اگر دشمنی بخواهد به سرزمینی وارد شود به مرزهای آن سرزمین نزدیک و جنگ میان نیروهای نظامی دو طرف شکل می گیرد؛ اما جهاد کبیر؛ جهادی است که همه کشور و همه اقشار را در بر می گیرد و تجهیزاتش فرق می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: در جهاد اصغر یعنی جنگ سخت مسئولیت بر عهده نیروهای مسلح است؛ اما در جهاد کبیر مسئولیت بر عهده دولتمردان، مجلس، قوه قضائیه و عموم مردم است و در کوی و برزن دشمن می تواند ایفای نقش کند؛ رسالتی که بر دوش سیاستمداران است نسبت به جنگ سخت قابل قیاس نیست.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با طیف عظمیی از دشمنان در تقابل قرار گرفته است و گستره دشمنی ها افزایش یافته است، گفت: هیچگاه تقابل بین دو جبهه حق و باطل به این گستردگی نبوده است که در یک طرف انقلاب اسلامی، رهبری و مردم انقلابی و در طرف دیگر مجموعه ای از استکبار از آمریکا، اروپا و ارتجاع منطقه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه استراتژی دشمنان در تقابل با ایران تغییر نیافته است، گفت: هدف دشمنان براندازی نظام است و این استراتژی را هر روز به گونه ای پیاده می کند روزی با جنگ نیابتی، روزی با تحریم و روزی با تعامل؛ بنابراین آنچه امروز لازم است هوشیاری و بصیرت همگانی است.

وی با اشاره به اهداف متعدد دشمنان در استراتژی تعامل با ایران تأکید کرد: تصرف در ادراک سیاسی مسئولان، تلاش برای تغییر در ادراک محاسبه مسئولان و تلاش در جهت تصرف در ادراک فرهنگی مردم از جمله اهداف استراتژی تعامل است.

بر اساس این گزارش؛ نوزدهمین یادواره شهدای روستای اروانه با انجام برنامه های متنوع از جمله به تصویر کشاندن حماسه جوانان غیورمردی که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ایستاده اند، مداحی ذاکراهل بیت (ع) و پخش پاکت وصیت نامه شهدای روستای اروانه در بین جمع کثیر حاضر در این یادواره بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها